دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

ابراهیم‌زاده: برنامه‌های تیم ملی و باشگاه‌ها در حال حاضر شبیه هم است/کی‌روش نباید با همه مربیان لیگ برتری هماهنگ باشد

کارشناس فوتبال ایران گفت: مسئولان فدراسیون باید سرمربیان تیم‌هایی که بازیکن زیادی در تیم ملی دارند را دعوت کنند و کی‌روش هم در آن جلسه حضور داشته باشد و برنامه های دوطرف مطرح شود تا یک راه حل برای برون رفت از این مشکل بدست بیاید.
کد خبر : 95679

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی اردوی 10 روزه‌ای را در ارمنستان تدارک دید که این مساله با اعتراض برخی از مربیان باشگاه‌ها از جمله برانکو سرمربی تیم پرسپولیس مواجه شد. این اعتراضات باعث شد تا کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی اردوهای تیم ملی را لغو کنند.


منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد اتفاقات اخیر پیرامون تیم ملی فوتبال که منجر به لغو اردوی ارمنستان شد گفت: «بازیکنان از باشگاه‌ها به تیم ملی می‌رسند و سرمربی تیم ملی از دستاورد مربیان باشگاهی در تیم ملی استفاده می‌کند. زمانی که یک مربی هدایت یک تیم باشگاهی را بر عهده می‌گیرد باید پاسخگوی مدیران، هواداران و پیشکسوتان تیمش باشد و به همین دلیل به دنبال آن است تا بهترین نتایج را کسب کند. در این برهه زمانی می توان گفت که هم حق با سرمربی تیم ملی است و هم حق با مربیان باشگاهی چون هر دو جناح برای موفقیت تیم‌هایشان در مسابقات پیش رو باید برنامه‌ریزی کنند و روی بازیکنان خودشان حساب ویژه‌ای باز کردند.»


وی ادامه داد: «در حال حاضر مسابقات لیگ برتر در مرداد ماه آغاز خواهد شد و بازی‌های تیم ملی هم در شهریور ماه شروع می‌شود اما مساله مهم، هماهنگی میان سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاه‌ها است. نکته دیگر در مورد اردوی تیم ملی این است که کی‌روش در این برهه زمانی قصد داشت تا بازیکنان را از نظر بدنی آماده کند و همین کار را باشگاه‌ها هم در اردوهای پیش فصل خودشان انجام می دهند و نیازی نبود که بازیکن حتما در اردوی تیم بخواهد دوران بدنسازی خودش را پشت سر بگذارد.»


ابراهیم زاده در رابطه با نقش فدراسیون فوتبال در هماهنگی میان کادر فنی تیم ملی با سرمربیان تیم‌های باشگاهی بیان کرد: «فدراسیون فوتبال و در راس آن آقای تاج و ساکت نقش مهمی در هماهنگی میان مربیان باشگاه‌ها با کی‌روش دارند. در حال حاضر تنها چند تیم هستند که بازیکنان زیادی در تیم ملی دارند و قرار نیست که کی‌روش با همه سرمربیان لیگ برتری هماهنگ باشد. مسئولان فدراسیون باید سرمربیان تیم‌هایی که بازیکن زیادی در تیم ملی دارند را دعوت کند و کی‌روش هم در آن جلسه حضور داشته باشد و برنامه های دوطرف مطرح شود تا یک راه حل برای برون رفت از این مشکل بدست بیاید.»


کارشناس فوتبال افزود: «البته لغو اردوی ارمنستان توسط مربیان تیم ملی اولین قدم همکاری و تعامل میان دو طرف بود و امیدواریم که با برنامه‌ریزی بهتر مشکلی برای موفقیت تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی پیش نیاید که بعدها بخواهیم حسرت آن را بخوریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته