دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1394 - 13:30
در گفت‌وگو با آنا؛

رسولی: همدلی و همزبانی دولت و ملت، یأس ناشی از فضای امنیتی سال‌های اخیر را از بین خواهد برد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت که سال 94 با نامگذاری بجای رهبر انقلاب، همبستگی ملی را نوید می‌دهد.
کد خبر : 9567

حسن رسولی، عضو هیئت مدیره بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «ملت و دولت؛ همدلی و همزبانی» اظهارکرد: اگر دولت را به معنای کل حاکمیت نظام جمهوری اسلامی قلمداد کنیم، بعد از حوادث انتخابات سال ۸۸ و مسائلی پس از آن، وقایعی به وجود آمد که رابطه دولت و ملت را تحت تأثیر قرار داد.


وی افزود: برخوردهایی با نیروهای باسابقه و انقلابی صورت گرفت که تا حدود زیادی مناسبات دوجانبه ملت و دولت آسیب دید و لوحی از یأس و بی‌انگیزگی بر بخشی از بدنه جامعه قالب شد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پس از آن مقام معظم رهبری در سال ۹۲ با درک صحیح از فاصله ایجاد شده در ایام انتخابات از عموم مردم حتی کسانی که نظام را قبول ندارند خواستند که در انتخابات حضور یابند و تأکید کردند که رأی مردم حق الناس است و همچنین تذکراتی برای مراقبت از رفتارها و مواضع نهادهای انقلابی و نظارتی ابراز داشتند و به تقویت انسجام ملی کمک کردند.


رسولی تصریح کرد: سال ۹۴ نیز با انتخابات مجلس دهم و دوره چهارم مجلس خبرگان متقارن است. ایشان شعار «ملت و دولت؛ همدلی و همزبانی» را انتخاب کردند که بیانگر آن است که ایشان گام دوم را جهت رفع شکاف پیش آمده بین ملت و دولت برداشته‌اند که تقویت همبستگی ملی را نوید می‌دهد.


استاندار خراسان در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: امیدوارم قوای سه گانه و دستگاه‌های ذی‌ربط امنیتی و انتظامی، سیاسی و تبلیغاتی، با تاسی از روح حاکم بر این شعار شرایطی را ایجاد کنند که در سال ۹۴ و در آستانه انتخابات پیش رو، فضای عمومی کشور هر چه بیشتر به سمت بانشاط شدن برود و از فضای امنیتی و انتظامی فاصله بگیرد.


عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان در پایان گفت: در پی این موضوع در انتخابات آتی با کمک به دولتمردان در عرصه غلبه بر مسائل داخلی و بین المللی، شاهد همبستگی هر چه بیشتر ملی و امیدآفرین و فضای توأم با نشاط سیاسی باشیم. در این فضا دولت و ملت می‌توانند برای رسیدن به اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام جدی بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته