دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1395 - 12:12

تمایل برخی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت در خراسان‌شمالی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از تمایل برخی از شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت در این استان خبر داد.
کد خبر : 95651

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمد سویدانلویی، با اشاره به وجود بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک این استان با کشور ترکمنستان گفت: «این امر پتانسیل بسیار خوبی برای جذب گردشگران سلامت به این استان است.»


وی افزود: «این استان بهترین ظرفیت برای خدمات‌رسانی به بیماران کشورهای همسایه همچون ترکمنستان و تاجیکستان است و به جای اینکه آن‌ها به استان‌های دورتری همچون خراسان رضوی و یا تهران مراجعه کنند می‌توانند به این استان سفر داشته باشند.»


سویدانلویی تصریح کرد: حضور این نوع از گردشگران تاثیر بسیار خوبی بر اقتصاد استان خواهد گذاشت چراکه با حضور آن‌ها در استان علاوه بر پزشکان، افرادی دیگر همچون تولید کنندگان صنایع دستی، امکان تاریخی و ... نیز بهره‌های فراوانی خواهند برد.


وی خاطرنشان کرد: «این اداره کل در حال برنامه‌ریزی برای توسعه این نوع از گردشگری در این استان است و باید برای رونق آن مواردی همچون فرودگاه بجنورد و پروازهای خارجی آن توسعه یابد.»


این مقام مسئول توضیح داد: «این شرکت‌های سرمایه‌گذاری ابزار تمایل برای ایجاد هتل بیمارستان‌هایی در استان کرده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته