۲۹/ بهمن /۱۴۰۳
12:08 15 / 11 /1403

گام نخست خوزستان در اجرای «بازآرایی ساختار نظام دانشی دانشگاه آزاد»

گام نخست خوزستان در اجرای «بازآرایی ساختار نظام دانشی دانشگاه آزاد»
معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: در دانشگاه نسل جدید باید برای اعضای هیئت علمی کار تعریف و از ظرفیت آنها برای فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و ارتباط با صنایع بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین جلسه مشترک رؤسای دانشکده‌های موضوعی و مدیران گروه‌های استانی با هدف هماهنگی در اجرایی‌سازی بخشنامه «بازآرایی ساختار نظام دانشی دانشگاه آزاد اسلامی» با حضور معاونان آموزشی مهارتی، پژوهش و فناوری، باشگاه پژوهش‌گران جوان و نخبگان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

رضا رئوفی معاون آموزشی مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در این نشست با اشاره به تحول در ساختار اداری و دانشی دانشگاه، دانشکده‌های موضوعی و مدیران گروه استانی را دو رکن اصلی ساختار جدید دانشگاه دانست و اظهار کرد: در دانشگاه نسل جدید باید برای اعضای هیئت علمی کار تعریف شود از ظرفیت آنها برای فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و ارتباط با صنایع بهره برد و برای رسیدن به این مهم باید اعضای هیئت علمی، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران گروه در قالب گروه‌های کاری بین‌رشته‌ای به هم متصل شوند.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز به تبیین بخشنامه مذکور پرداخته و تشریح کردند: در این بخشنامه برای ورود دانشگاه به عرصه تمدن‌سازی، مقرر شده با افزایش سطح مشارکت اعضای هیئت علمی از طریق تیم‌سازی و شبکه‌سازی، علاوه بر مؤلفه خودسازی (اصلاح درونی) که رسالت دانشگاه بوده و همان تحول در رشته‌های علمی است، مؤلفه جامعه‌پردازی نیز به‌عنوان مأموریت دانشگاه از طریق تحول در حوزه‌های بین‌رشته‌ای محقق شود؛ به‌طوری‌که این دو مؤلفه از دو مسیر موازی رشد دانایی(از طریق تولید علم و پرورش عالم) و رشد توانایی(از طریق تولید فناوری و تربیت فناور) در نهایت منجر به تحقق رفاه و حیات فردی و اجتماعی شود.

به گزارش آنا، در پایان این نشست به‌عنوان گام اول در پیاده‌سازی نظام نوین دانشگاه مقرر شد نخستین جلسه گروه استانی تشکیل شود تا در آن به تعیین اعضا و تبیین ساختار جدید بپردازند. همچنین از اعضای هیئت علمی، مدیران گروه دانشی و استانی و رؤسای دانشکده‌ها خواسته شد نسبت به بررسی وضعیت موجود، شناسایی و تخصیص وظیفه به اعضای هیئت علمی در فراهم آوردن اجزای ساختار دانشکده‌های موضوعی ازجمله آزمایشگاه‌ها، اندیشکده‌ها، آتلیه‌ها و هسته‌ها، تولید محتوا در سامانه کاتب، طراحی عرصه‌های کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌بینی، مهارت‌آموزی و مهارت‌ورزی، بررسی سرفصل‌ها و مشکلات رشته‌ها و دوره‌های آموزشی و طراحی دوره‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های کار آمادگی اقدامات لازم را به عمل آوردند.

همچنین مقرر شد پیگیری موضوعاتی همانند راه‌اندازی هسته‌های علمی و گروه‌های میان/فرارشته‌ای در راستای مأموریت دانشکده موضوعی، هدایت تحصیلی و طرح پویش در دستور کار دانشکده‌ها و گروه‌ها قرار گیرد. ضمناً درباره نحوه به‌کارگیری دستیاران تخصصی و مقررات مربوط و طرح حامی دانشجو بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب