دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با آنا؛

فدراسیون، اختلاف کی‌روش با برانکو و قلعه‌نویی را حل می‌کند/ پیکان دیگر آسانسور نخواهد بود/ بازیکنان از بازار مکاره نقل و انتقالات سوء استفاده می‌کنند

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت: مهدی تاج مشخص می کند که فدراسیون فوتبال چه زمانی دارای دبیرکل جدید می‌شود.
کد خبر : 95569

محمود شیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درخصوص انتخاب مجید جلالی به عنوان سرمربی تیم پیکان گفت: «مسلما هدف تیم ما در رقابت های این فصل لیگ برتر فوتبال ایران در ابتدا سقوط نکردن و بعد از آن کسب رتبه تک رقمی است. برای رسیدن به چنین هدفی باید فردی را سرمربی تیم می کردیم که سابقه مربیگری در این رقابت‌ها را داشت و در این میان چه کسی بهتر از مجید جلالی را می‌توانستیم انتخاب کنیم.»


وی افزود: «ما نمی خواهیم در فوتبال ایران همچون آسانسور عمل کنیم و برای آنکه ثبات داشته باشیم و همواره در رقابت های لیگ برتر حضور داشته باشیم امسال با برنامه تر عمل کردیم. یکی از دلایلی که باعث می شد پس از حضور در لیگ برتر نتوانیم خود را در این سطح حفظ کنیم تغییرات عمده ای بود که در میان بازیکنان تیم ایجاد می شد و تقریبا بیشتر بازیکنان تیم عوض می شد اما امسال مجید جلالی 12 بازیکن تیم را که فصل گذشته تاثیر زیادی در صعود تیم به لیگ برتر داشتند را در تیم نگه داشت و تا اینجا هم بازیکنان بسیار خوبی را انتخاب کرده و ما هم بنا بر وظیفه ای که داشتیم آنها را به پیکان آوردیم.»


او یادآور شد: «چند روزی است بازیکن بزرگی را جذب نکرده ایم. دلیل آن هم بازار مکاره‌ای است که در فصل نقل و انتقالات به راه افتاده و بازیکنان قیمت های نجومی پیدا کرده اند که مسلما این قیمت ها سنخیتی با حد و اندازه فوتبالی آنها ندارد. پس از فروکش کردن این بازار مکاره نسبت به جذب دیگر بازیکنانی که مدنظر سرمربی تیم است، اقدام خواهیم کرد.»


مدیرعامل باشگاه پیکان خاطرنشان کرد: «ما یکی از باشگاه هایی هستیم که اجازه نمی‌دهیم بی‌اخلاقی در فوتبال ایران ترویج پیدا کند. از مهرداد محمدی و بهنام شورزاری که با ما قرارداد داخلی بسته بودند، شکایت خواهیم کردیم. این قبیل بازیکنان باید یاد بگیرند که برای بازارگرمی و بالا بردن قیمت‌شان نباید باشگاه های دیگر را طعمه قرار دهند. مطمئن هستم که کمیته انضباطی درس خوبی به آنها خواهد داد.»


شیعی درباره جذب آرش برهانی و مذاکره با آندرانیک تیموریان نیز بیان داشت: «اینها جزو همان بازیکنانی هستند که مدنظر مجید جلالی بودند. تلاش کمیته نقل و انتقالات باشگاه هم جواب داد و برهانی با ما قرارداد امضا کرد. باید ببینیم تیموریان چه تصمیمی برای ادامه فوتبال خود دارد. احتمال دارد او بخواهد در قطر فوتبالش را ادامه دهد. اگر خواست در ایران بازی کند قطعا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا او را به پیکان بیاوریم.»


عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درخصوص اختلاف نظر کی روش با برانکو و قلعه نویی و مصاحبه هایی که این مربیان علیه هم داشته اند، عنوان کرد: «مسلما فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسمی پرطرفدارترین ورزش کشور باید به نحوی عمل کند که شاهد چنین مسائلی نباشیم. این قبیل مسائل باعث هرج و مرج در فوتبال ابران می شود. مسلما تیم ملی در اولویت قرار دارد اما مربیان تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی که هواداران بسیار زیادی در فوتبال ایران دارند هم دارای شان و قرب بالایی هستند. در جلسات روی این مسئله بیشتر صحبت خواهیم کرد تا فوتبال کشور به حاشیه کشیده نشود.»


شیعی در پایان در مورد اینکه چرا فدراسیون فوتبال دبیرکل خود را مشخص نمی کند، بیان داشت: «این موضوع را رئیس فدراسیون فوتبال باید تعیین کند. تا زمانی که تاج گزینه مدنظر خود را به اعضای هیات رئیسه معرفی نکرده که آنها نمی توانند درمورد آن نظری بدهند. امیدوارم در مناسب ترین زمان ممکن دبیرکل فدراسیون مشخص شود تا حرکت فوتبال ما سریع تر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته