دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک نماینده مجلس: سهم تعاون از اقتصاد ایران کم‌تر از 5 درصد است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش بی بدیل تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی گفت:‌ سهم 25 درصدی تعاونی‌ها یکی از نقاط ضعف در برنامه پنجم توسعه کشور مطرح می‌شد این در حالی است که اکنون سهم این بخش از اقتصاد ایران کم‌تر از 5 درصد است.
کد خبر : 95562

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، کاظم دلخوش در همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل با بیان اینکه اکنون نقاط ضعف بخش تعاون در فراکسیون تعاون مجلس گردآوری شده است، افزود: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا با کمک تعاونی‌ها به اصلاح قوانین دارای نقص بپردازد.


وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در تمام شئون اقتصادی به کار گرفته شود، تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی دولت برای دخالت در سیاست‌گذاری‌های بخش خصوصی منع شده است.


دلخوش ادامه داد: مجلس کم‌کاری درباره قانون‌گذاری برای بخش تعاون نداشته است و حتی در تعیین حقوق 14 میلیون عضو تعاونی‌ها نیز با وزارت تعاون درگیر است.


به گفته وی، در اصلاح قانون تعاون آنچه تعاونی‌ها می‌خواسته‌اند، از سوی مجلس تعیین شده و از این‌رو مجلس شورای اسلامی آماده است نواقص قوانین موجود را از طریق پیشنهاد و راهکارهایی که ارائه می‌شود، برطرف کند.


این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت در سهم صندوق توسعه ملی باید به دنبال سود پایین‌تری باشد و بخشی از آن را در قانون برنامه ششم توسعه به منظور احیای تعاونی‌ها به کار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته