دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 15:20
با حضور معاون رئیس جمهور صورت می‌گیرد

امضای سند بهره‌برداری و احیای 28 خانه تاریخی شیراز

امروز طی مراسمی که در صحن علنی شورای شهر شیراز و با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود، سند واگذاری 28خانه تاریخی و ارزشمند شیراز به شهرداری این شهر به امضا می‌رسد.
کد خبر : 95474

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و هیأت همراه امروز 31 خرداد ماه طی سفر یک روزه خود به شیراز در مراسم شورای شهر شرکت خواهد کرد و همزمان با حضور وی، سند واگذاری خانه های تاریخی شیراز به شهرداری طی مراسمی به امضا می رسد.


بنابراین گزارش این سند همکاری با هدف حفاظت ، مرمت و احیاء تغییر کاربری برخی از خانه های تاریخی ثبتی شیراز است که در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی فارس است به امضا می رسد، براساس این سند، خانه ها به مدت 22 سال برای مرمت ، حفاظت ، احیاء و تغییر کاربری مناسب به شهرداری شیراز واگذار می شود.


انجام تمامی مراحل مرمت، احیاء و تغییر کاربری متناسب با موقعیت فعلی خانه ها با نظارت متخصصین و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می پذیرد.


همچنین سلطانی فر در سفر یک روزه خود از پروژه بزرگ گردشگری ( مجموعه گردشگری تفریحی سرزمین سبز ) شهر شیراز بازدید خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب