روابط عمومی به عنوان قلب تپنده و مغز متفکر نقش کلیدی در بالندگی دانشگاه دارد
دکتر علی هاشمی در رابطه با نقش و اهمیت جایگاه روابط عمومی در اعتلای سازمانها به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «در شرایط محیطی امروز که دانشگاهها با چالشها و فرصتهای درونی و بیرونی متنوعی روبرو هستند و باتوجه به تغییر و تحولات سریع درونی و بیرونی و پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر خواستهها و نیازهای مردم از دانشگاهها، روابط عمومیها نقش کلیدی در همسو کردن دانشگاه با این تغییرات را دارند. »
وی افزود: «زمانی یک دانشگاه میتواند در محیط رقابتی با سایر دانشگاهها و یا سازمانها و ادارات دیگر رقابت کند و به بقا و حیات و پیشرفت خود بیندیشد که دارای روابط عمومی قوی بوده و از تمام فرصتها، تهدیدها، مسائل و مشکلات درونی و بیرونی اطلاع کامل داشته باشد و بتواند با یک برنامه ریزی بلندمدت و دادن مشاوره به مسئولان دانشگاه، نقشه راه هدفمند و منطبق بر شرایط واقعی ترسیم کند؛ بنابراین در این باره روابط عمومی یکی از کلیدیترین و حساسترین پستهای دانشگاه است.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد تصریح کرد: «اکنون وظیفه اصلی روابط عمومی واحدهای دانشگاهی ایجاد پل ارتباطی میان درون و برون دانشگاه و ایجاد ارتباط با ارکان درونی دانشگاه است تا بتواند کاستیها و قوتهای دانشگاه را به گوش مسئولان رسانده و مسئولان را با رقبا و مخاطبان دانشگاه آشنا سازد و از طرفی مردم را در جریان فعالیتهای آموزشی، علمی، پژوهشی، رفاهی، فرهنگی و... دانشگاه قرار دهد.»
این مسئول ادامه داد: « روابط عمومی باید به تبیین این فعالیتها و برنامهها بپردازد تا مردم با آگاهی کامل از اهداف دانشگاه با نقدهای سازنده و دلسوزانه خود، مسئولان دانشگاه را در پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی کشور کمک و یاری دهند و البته نقد و تخریب دو مقوله جدا از هم است که اولی با هدف کمک به دانشگاه و دومی با هدف از بین بردن دانشگاه انجام میشود.»
هاشمی ادامه داد: «برای ایفای چنین نقشی، مسئولان و مدیران روابط عمومی باید در تمام برنامهها و جلسات واحدها حضور فعال و پویایی داشته باشند تا از تمام مسائل و فعالیتهای واحدها به اطلاعات کامل و جامع دست یابند.»
انتهای پیام/