دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موزه کوچک قرآنی در بخش کودک نمایشگاه قرآن افتتاح شد

مراسم افتتاح موزه کوچک قرآنی با ارایه آثاری ویژه در بخش کودک بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
کد خبر : 95458

به گزارش گروه فرهنگی آنا، فریدون عزیزی، مسوول موزه کوچک قرآنی نمایشگاه قرآن در حاشیه مراسم رونمایی از این موزه در گفت و گو با ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب گفت: این موزه کوچک دارای آثار جالب و ویژه ای همچون بزرگترین قرآن فلز کوب شده بر روی استیل و نیز تارمویی است که بر روی آن «بسم الله الرحمن الرحیم» نوشته شده است.


وی افزود: در بخش دیگری از این موزه حبه شکری که بر روی آن کلمه الله نوشته شده و تنها با میکروسکوپ قابل مشاهده است نمایش داده شده و در کنار آن نیز مدال طلایی قرار گرفته است که بر روی آن جز ٣٠ قرآن کریم درج شده است.


عزیزی ادامه داد: در بخش دیگر این موزه، قطعه ای از سنگ مرمر قتلگاه امام حسین(ع) وجود دارد که بر روی آن زیارت عاشورا کنده شده و در کنار آن نیز انگشتر عقیقی قرار گرفته که بر روی نگین و رکاب آن سوره محمد(ص)، انسان و قصار السور حک شده است.


مسوول موزه کوچک قرآنی نمایشگاه قرآن تصریح کرد: در این موزه کوچک قرآنی دو دانه برنج وجود دارد که مزین به سوره های توحید و حمد هستند.


بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته