دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 14:49

«صلح یمن» به شورای امنیت کشیده شد

فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در دیدار با هیأت ملی یمن درباره دیدگاه‌شان درمورد عقب‌نشینی از شهرها و تحویل سلاح گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 95453

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نوشت: «اسماعیل ولد شیخ احمد یکشنبه شب جلسه مذاکراتی را با هیات مشترک انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن برگزار کرد.»


در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید، شیخ احمد با هیأت صنعا درباره دیدگاه‌شان نسبت به مرحله آتی و تشکیل کمیته‌های نظامی و امنیتی و تحویل سلاح‌هایشان گفت‌وگو کرد.


وی پیشنهادات هیأت دولت در تبعید یمن را به هیات صنعا منتقل کرد. هیات صنعا نیز بر پایبندی خود به تشکیل دولتی جدید که آن‌ها نیز در آن مشارکت داشته باشند تأکید و پیشنهاداتشان را برای مرحله آتی تقدیم کردند.


شیخ احمد روز گذشته (یکشنبه) بعد از یک هفته مذاکرات بی نتیجه مستقیم به مذاکرات غیر مستقیم با طرف‌های یمنی بازگشت.


مذاکرات صلح یمن، در حال حاضر بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی وارد شصتمین روز خود شده و موضوع تشکیل دولت توافقی همچنان مانع اصلی بر سر پیشرفت مذاکرات است.


قرار است شیخ احمد در ساعات آینده گزارش خود را به مناسبت شصتمین روز مذاکرات صلح یمن در کویت از طریق ویدئوکنفرانس به شورای امنیت ارائه کند و دیگر به نیویورک سفر نکند.


از سوی دیگر عبدالله علیمی، یکی از اعضای هیات دولت درتبعید یمن تأکید کرد که مذاکرات صلح یمن پیچیده و دشوار است و برای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو طرف به یک معجزه نیاز است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته