دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افت ارزش سهام خودروسازان در بورس

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، چراغ شرکت‌های خودروسازی قرمز بود و ارزش سهام آنها افت کرد.
کد خبر : 95446

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، از ابتدای امسال بازار بورس با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود اما در اغلب روزها چراغ قرمز بازار روشن شد.


با وجود اینکه پیش‌بینی‌ها مبنی بر رشد بازار در سال 95 بود اما افت پی در پی شاخص کل در هفته‌های اخیر سهامداران را شوکه کرد و ارزش کل بازار طی روزهای گذشته با کاهش همراه بود.


در معاملات روز یکشنبه سهامداران بیش از 634 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 321 میلیارد ریال دست به دست کردند که نمادهای مخابرات، تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، این متغیر را با 878 واحد افت مواجه کردند و در نهایت شاخص کل به عدد 73هزار و 27 رسید.


امروز هم روند افت تقاضای بیش از عرضه در نمادهای خودروسازی ادامه دارد به طوری که نمادهای گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در افت شاخص کل تاثیر بسزایی داشتند.


در معاملات امروز بورس شاخص کل 412 واحد دیگر افت داشت تا در ارتفاع 72 هزار و 615 واحد قرار گیرد. در این روز 657 میلیون سهم در 47 هزار و 844 دفعه مورد معامله قرار گرفت و ارزش کل بازار نیز به یک میلیون و 380 هزار و 307 میلیون ریال رسید. امروز شاخص کل نیز عدد 72 هزار و 615 واحد را نشان داد.


همچنین نمادهای سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پارس‌خودرو و ایران‌خودرو بیش‌ترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشتند. از طرفی نماد بانک ملت سعی کرد با رشد اندک خود مانع از افت شاخص بازار شود.


گفتنی است، امروز نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فارابی،فرآورده‌های نسوز آذر، نماد معاملاتی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک، نماد معاملاتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام، نماد معاملاتی شرکت سایپا شیشه و نماد معاملاتی شرکت قند لرستان متوقف شد.


همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه پارسیان پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی-عمومی فوق العاده، تراکتورسازی ایران پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده، داروسازی جابربن‌حیان و کارت اعتباری ایران کیش پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی از امروز آماده انجام معامله بوده و نماد آنها بازگشایی شد.


نمادهای ماشین‌سازی اراک، ایران‌خودرو دیزل، بانک صادرات ایرانف سایپا آذین، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، ایران‌ترانسفو، سایپا دیزل نیز از جمله نمادهایی بودند که امروز در صف فروش قرار داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته