دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 12:32
گزارش جدید سازمان ملل متحد منتشر شد

رکورد تعداد آوارگان جهان شکسته شد

خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از گزارش جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خبر داد که تعداد آوارگان در پایان سال 2015 به بیش از 65 میلیون نفر در سراسر جهان رسید.
کد خبر : 95379

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش که همزمان با روز جهانی پناهجویان منتشر شد؛ برای نخستین بار در سال 2015 (1394) رکورد 60 میلیونی آوارگان شکسته شد.


در این گزارش، دو عاملِ درگیری‌های نظامی و تنش‌های داخلی، تشدید کننده این جریان بی سابقه آوارگان شناخته شده و اعلام شد که احساسات سیاسی ضد پناهجویان نیز اقدام‌ها برای اسکان آن‌ها را در کشورهای میزبان کند کرده است.


فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در این بیانیه نوشت: «اکنون اراده کشورها برای همکاری در نه تنها کمک به پناهجویان بلکه به خاطر کل منافع بشری در بوته آزمون قرار دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، تعداد آوارگان سراسر جهان در سال 2015 (1394) نسبت به سال 2014 (1393) بیش از 5.8 میلیون نفر افزایش یافت.»


با توجه به جمعیت هفت میلیارد و 349 میلیون نفری کره زمین، به ازای هر 113 نفر، یک جنگ زده یا پناهجو وجود دارد که این نشانه ای از مخاطرات بی سابقه‌ای است که این کمیساریا با آن مواجه است. بر اساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، اکنون جمعیت جهانی آوارگان از هر یک از دو کشور فرانسه یا انگلیس بیشتر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته