پلیس راه به تنظیمات کارخانه برگردد/ ۷۰ درصد آمار جانباختگان تصادفات مربوط به جادههاست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه راهور فراجا صبح امروز یکشنبه ۳۰ دی با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، مدیران سازمان راهداری، مدیران اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاههای مرتبط در سالن همایش ایران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با ۴۰ دقیقه تأخیر آغاز شد، محمد تیموری معاون سازمان راهداری در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از زحمات سردار مومنی، رئیس پیشین پلیس راه گفت: هم پلیس و هم راهداری با هم خدمات دهی میکنند. عمدتا در بحرانها و مناسبتها و ایام خاص دوش به دوش هم به مردم خدمت ارائه میکنند. ما بیشترین تعامل و همکاری را با پلیس راه داریم. سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه عملیاتهای عمرانی در جادههاست. برای رئیس جدید پلیس راه آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم این تعاملات خوب بین ما ادامه داشته باشد.
در ادامه مراسم اسماعیلی رئیس اسبق پلیس راه راهور فراجا پشت تریبون قرار گرفت و دقایقی به سخنرانی پرداخت. سپس سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا روی سن رفت و ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه، در سخنانی عنوان کرد: به طور متوسط در هر شبانه روز شاهدیم که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد در جادههای کشور اتفاق میافتد. از طرف دیگر بیش از ۷۰ درصد از جانباختگان ما ناشی از تصادفات در جادههاست. از بدو تأسیس مجموعه پلیس راه توجه ویژهای به این رده شد. من زمانی که در پلیس راه ژاندارمری افتخار خدمت داشتم، بدون اغراق این واحد یکی از منظبتترین ردههای نظامی در کل نیروهای مسلح بود، با دیسیپلین عجیب و غریب و نظم مثالزدنی که لازمه کار سخت در پلیس راه است. اگر از من بپرسند که مهمترین آسیبی که میتواند گریبانگیر یک مجموعه بشود چیست من میگویم خروج از تنظیمات اولیه خود چون این اتفاق نتیجهای جز افت شدید بهرهوری را به دنبال ندارد. مهمترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آنجاست و اگر دچار خروج از تنظیمات شده باشد کار به مشکل میخورد. عمدتا به دلیل بیتوجهی هایی که صورت گرفته امروز مجموعه پلیس راه از تنظیمات مورد نظر فاصله زیادی دارد.
وی افزود: ما باید دو کار جدی انجام دهیم، اول تلاش کنیم در حد امکان این مجموعه را به تنظیمات اولیه برگردانیم که میدانم کار بسیار سختی است. دومین کار این است که منطقی به مسئله نگاه کنیم. شرایط امروز حمل و نقل جادهای ما با حجم ترددی که به آن اشاره کردم با شرایط سنوات گذشته اصلا قابل مقایسه نیست. در گذشته برخی اوقات در جادهای که در استان فارس خدمت میکردم، همه خودروها را نگه میداشتیم، ولی امروز امکان چنین اقدامی متصور نیست. ما باید برای اینکه به بهترین نحو به تنظیمات اولیه برسیم باید رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم تا بتوانیم در شرایط حساس کنونی قه لحاظ حجم ترددها و موضوعات دیگری که با ان مواجه هستیم بتوانیم بهترین کنترل را داشته باشیم. این نگاه جدید نیاز به یک همافزایی جدی دارد.
وی ادامه داد: پلیس راه و سازمان راهسازی دوقلوهایی هستند که بدون حضور هر یک از انها در همه مأموریت شاهد ایرادات اساسی هستیم. ما با همراهی همه دستگاههایی که نقش دارند باید این تغییرات را ایجاد کنیم. ما به دنبال جمع آوری کتاب تاریخ شفاهی پلیس راه هستیم، با استفاده از نظرات و خاطرات اساتید بزرگ این حوزه. ما سرمایه گرانبهایی رغ در اختیار داریم که نباید بگذاریم از بین برود تا برای آیندگان قه یادگار بماند ما وارث چه سرمایه گرانقدری هستیم. ولی نباید در تغییر رویکرد هم ذرهای غفلت داشته باشیم. ما حتما قه تغییر رویکرد نیاز داریم.
سردار حسینی اضافه کرد: در این دوره جدید از مدیریت پلیس راه اقدامات باید به گونهای باشد که همه برنامهها که در مجموعه پلیس راهور فراجا برنامهریزی میشود باید پیوست کاهش تصادف داشته باشد. هیچ طرحی در این مجموعه عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه بگوییم اثر آن در کاهش تصادفات چیست و به چه میزان است و چگونه نقشآفرینی میکند. امیدوارم این اتفاق میمون با همکاری همه سازمانها به نحو احسن رخ دهد. فلسفه و منطق زندگی آمدن و رفتن است، این منطق میگوید هیچوقت برای هیچ کاری تصور این را نداشته باشید که این یک فرصت ابدی است. هر پدیدهای پس از شروع با سرعتی باورنکردنی به اتمام میرسد. از تلاشهای سردار مومنی رئیس سابق پلیس راه تشکر میکنم، همچنین یاد همه فرماندهان پیشین این واحد را گرامی میداریم.
سردار در ادامه عنوان کرد: انتخاب فردی که با نگاه تخصصی و علمی و عملیاتی کار بسیار سختی بود. ما چند گزینه خوب داشتیم که باید از بین این افراد انتخاب میکردیم. برای مثال سرهنگ محبی، جانشین پلیس راه که جا دارد از ایشان هم جانانه تشکر کنم، چون عرق به کار عجیب و غریبی دارد و بعضا سه روز یا چهار روز مداوم در جادههاست. هرچند ویژگی بارز یک فرمانده پلیس راه باید عملیاتی بودن و میدانی بودن باشد. به جناب سرهنگ کرمی اسد هم تبریک میگویم و از سردار رادان هم تشکر میکنم که این. انتخاب را تایید فرمودند.
وی گفت: انتظار من این است که رسیدگی و پیگیری امور ستادی، سرهنگ کرمی اسد و سرهنگ محبی را از حضور میدانی در حادهها غافل نکند. فرمانده میدانی میتواند بسیار اثرگذار باشد. نباید منشا تشخیص و تحلیل یک فرمانده چیزی باشد که در چند نمودار و تحلیل میبیند تا انگیزه در میان افراد کاربلد از بین نرود. حتما باید در کنار هدایت ستادی، از عرصه میدان هم غافل نشد. من انتظار دارم سرهنگ محبی مثل سابق و عملیاتی تر از گذشته حضور پررنگی داشته باشند.
رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: امروز چند معارفه دیگر هم داریم و یک چرخش مدیریتی اتفاق افتاد. من سرهنگ جمشیدی را به عنوان رئیس اجرائیات منصوب میکنم، کسی که در حوزه IT پیشرو است. مورد بعدی هم انتصاب مهندس جعفری است که قرار است مجموعه فاوا راهور را اداره کند چون امروز همه چیز در دنیا حول فاوا میگردد. امیدوارم کسانی که امروز منصوب میشوند بتوانند خلف صالحی برای گذشتگان خود باشند.
در ادامه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راه راهور فراجا برگزار شد و احکام صادره قرائت شد.
انتهای پیام/