دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فهم درست از انقلابی‌گری، پیش‌نیاز اقدام مؤثر در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی

فهم درست از انقلابی‌گری، پیش‌نیاز اقدام مؤثر در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: فهم درست از انقلابی‌گری و عمل به آن، پیش‌نیاز انجام اقداماتی مؤثر برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در این مقطع حساس است.
کد خبر : 953011

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام علی لطیفی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، در مراسم سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان به تحلیل و تبیین پنج محور اساسی عمل انقلابی اشاره کرد که از فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج شده‌اند. این محور‌ها عبارت از دلسوزی، اقدام مبتکرانه، اقدام منصفانه، اقدام بدون اهانت و توهین، و اقدام قاطعانه و عادلانه هستند.

وی در این مراسم با تأکید بر اهمیت هر یک از این محور‌ها در فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی، گفت: این پنج محور کلی، باید در عمل به عنوان نقشه‌راه ما در دوره کنونی مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر، دلسوزی و توجه به شرایط دیگران، ابتکار عمل در حل مشکلات، و تصمیم‌گیری قاطع و عادلانه از ارکان اصلی محسوب می‌شوند.

لطیفی همچنین به ضرورت فهم درست از مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در این دوره تاریخی اشاره کرد و افزود: ما باید خود را در تحولات تاریخی ایران و ایران اسلامی به عنوان افرادی بدانیم که ماموریتی داریم تا رسالت انقلاب را از یک دوره به دوره دیگر منتقل کنیم.

وی در ادامه از مسئولین و برگزارکنندگان این همایش قدردانی کرد و افزود: این گردهمایی فرصتی است برای فهم بهتر از مسئولیت‌های ما در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، و ان‌شاءالله به برکت این همایش، همه ما بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت اعتلای آموزش و پرورش کشور برداریم. 

حجت‌الاسلام لطیفی با دعا برای توفیق الهی و تأکید بر پیروی از مسیر رضای خداوند، از همه حاضرین خواست تا در مسیر ارتقای کیفی آموزش و پرورش کشور، تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

سید نقی موسوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در ادامه اظهار کرد: در ستایش میان رشتگی یک امر ذاتی برای دانشگاه فرهنگیان است و اساس علوم تربیتی میان رشتگی نهفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان حلقه وصل گذشته و اینده است و مفهوم این ه در تربیت آموزش و پرورش نهفته است و آینده نگری را باید مورد نظر قرار دهیم. دانش درمیدان هم باید مورد توجه قرار گیرد. تربیت معلم باید در کلاس واقع شود و هرچه از کلاس فاصله بگیرد، مااز هدف فاصله گرفته‌ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: انگاره مدرسه با انگاره معلم در حال تغییر است، تربیت باید یک آزمایشگاه اجتماعی باشد، اما کیلومتر‌ها با این موضوع فاصله داریم، همچنان مدرسه جوار مورد غفلا ما است. انگاره معلمی در دانشگاه فرهنگیان است و مبتنی بر فلسفه آموزش عالی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: معلم باید پژوهنده، متفکر و هادی باشد. معلمی که خود لذت تفکر را نچشیده است چگونه می‌تواند آن را به دانشجومعلمان منتقل کند. باید زمینه این کار‌های مهم در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب