دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 10:17

ثبت‌نام بیمه بیکاری به کاریابی‌ها واگذار شد

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران از واگذاری امور ثبت‌نام و پیگیری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از سوی وزارت تعاون خبر داد.
کد خبر : 95292

داوود عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه انجمن صنفی و کانون سراسری کاریابی‌ها طی چند سال گذشته واگذاری امور بیمه بیکاری به این مراکز را پیگیری کردند که در نهایت وزیر تعاون دستور واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها را صادر کرد.


وی ادامه داد: فردی که به دنبال بیمه بیکاری است باید جزو آمار اشتغال آتی نیز قرار گیرد بنابراین با واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها زمینه بازگشت نیروی کار به بازار نیز ایجاد می‌شود.


عسگری با بیان اینکه اکنون آیین‌نامه واگذاری امور ثبت نام و پیگیری الکترونیکی و غیرحضوری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها تدوین و نرم‌افزار آن نیز تهیه شده است، تصریح کرد: در همین راستا جلسات توجیهی و آموزشی نیز برای کاریابی‌ها برگزار شده است.


رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان تهران تاکید کرد: قرار بود ثبت نام بیمه بیکاری از سوی کاریابی‌ها از ابتدای خردادماه انجام شود اما با توجه به مهیا نشدن نرم‌افزار این امر با وقفه همراه شد.


وی با بیان اینکه فعلا ثبت‌نام متقاضیان بیمه بیکاری رایگان انجام خواهد شد، عنوان کرد: اکنون هیچ مبلغی برای ثبت‌نام بیمه بیکاری از سوی کاریابی‌ها دریافت نمی‌شود مگر اینکه این هزینه در پیش‌نویس آیین‌نامه مشخص شود که البته باید به تصویب هیات وزیران برسد.


به گفته وی، انجمن صنفی کاریابی‌ها پیشنهادی را برای تعیین نرخ کارمزد ارایه نکرده اما در پیش‌نویس وزارت تعاون مبلغ 5 هزار تومان برای اعلام بیکاری و مبلغ 15 هزار تومان بابت مشاوره شغلی از سوی کاریابی‌ها تعیین شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته