دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1395 - 16:53
رویدادهای دانشگاهی؛

از مسابقات تیراندازی تا کارگاه آموزشی عوامل انحراف نوجوانان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برنامه‌های خوابگاه‌های دانشجویی در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
کد خبر : 95275

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید علی فاضل زاده گفت: به منظور استفاده معنوی دانشجویان خوابگاهی از این ماه پربرکت در خوابگاه های دخترانه(کوثر) و پسرانه(اندیشه)، برپایی نماز جماعت صبح، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم و پاسخ به سؤالات شرعی در دستور کار مبلغان حاضر در خوابگاه ها قرار گرفته است.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد دزفول، قرائت دعای ندبه و برگزاری سخنرانی های ویژه ماه مبارک رمضان، همچنین پذیرایی از دانشجویان به وقت افطار با استفاده از چایی زعفران و شیر و خرما تحت عنوان "افطاری ساده" را از دیگر برنامه های انجام شده در خوابگاه ها در این ایام عنوان کرد.


فاضل زاده خاطرنشان کرد که حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی برای فراهم کردن یک فضای آرام و معنوی در خوابگاه ها تمام تلاش خود را خواهد کرد تا دانشجویان خوابگاهی بتوانند با آرامش خاطر از فضیلت‌های این ماه پر برکت بهره‌مند شوند.


این برنامه‌ها با همکاری پایگاه بسیج شهید گودرزی خوابگاه اندیشه انجام شه است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور



مسابقه تیراندازی در واحد نور به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.


یک دوره مسابقه تیراندازی ویژه اعضای هیأت علمی در مجموعه فرهنگی واحد برگزار شد.


در این مسابقه آقایان جابر پارسایی مقام اول، صدرالدین متولی مقام دوم و بهزاد علاءالدینی به مقام سوم دست یافتند.


در پایان به نفرات اول تا سوم جوایز و احکام قهرمانی به رسم یادبود اهداء شد. در این مسابقه ۲۰ نفر از استادان هیأت علمی واحد حضور داشتند.



مسابقه دارت هم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.


یک دوره مسابقه دارت ویژه اعضای هیأت علمی در مجموعه فرهنگی واحد برگزار شد.


در این مسابقه سلیمان حلیمی مقام اول، علیرضا درمیشی مقام دوم و محمد رضوانی به مقام سوم دست یافتند.


در پایان به نفرات اول تا سوم جوایز و احکام قهرمانی به رسم یادبود اهدا شد. در این مسابقه ۱۵ نفر از استادان هیأت علمی واحد حضور داشتند.


دانشگاه آزاد اسلامی بافق


به منظور تبادل نظر و ارتباط موثر با کارکنان، شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی بافق در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم که با تلاش معاونت اداری – مالی ترتیب یافته بود رئیس، معاونین و کارکنان دانشگاه حضور داشتند.


رئیس دانشگاه آزاد بافق با تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کارکنان، به تشریح وضعیت فعلی واحد پرداخت و با یادآوری مسائل و مشکلات فراروی واحد، از همه کارکنان خواست با همدلی و همکاری و تلاش مضاعف سعی در رفع مشکلات کنند.


توجه به بعد کیفی آموزش و تلاش برای فعال سازی بیش از پیش شرکت‌های دانش بنیان و تامین نظر دانشجویان از دیگر مواردی بود که رئیس واحد، یادآوری کرد.


دکتر حسینعلی لازمی ابراز امیدواری کرد با حرکت به سمت فعالیت‌های پژوهش محور، توسعه واحد سرعت فزاینده به خود بگیرد.


در پایان نیز کارکنان در یک فضای دوستانه و صمیمی، سوال‌ها و مسائل خود را با مسئولان واحد در میان گذاشتند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان از واحد بندرگز بازدید کرد.


دکتر آرین ساطعی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به همراه دکتر فدوی رئیس شورای عمرانی استان از قسمتهای مختلف واحد و هم چنین محل برگزاری امتحانات پایان ترم واحد بندرگز بازدید و در نشست با سرپرست و اعضای هیات رئیسه در روند فعالیتهای مختلف این واحد آموزشی قرار گرفت.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز، در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده این واحد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی پژوهشی را ارائه کرد.


دکتر سورنا نسیمی با توجه به ایجاد و تصویب رشته‌های جدید این واحد آموزشی در آینده نزدیک، افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز با دارا بودن ظرفیت‌های بسیار بالا می‌تواند در راستای رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در غرب استان گلستان گام‌های موثری بردارد.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور


به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مراسم افطاری ویژه دانشجویان خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحدنیشابور برگزار شد


در این مراسم که دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه نیز حضور داشتند.


پس از نماز مغرب و عشا دانشجویان در فضای روحانی و صمیمانه افطار را میهمان دانشگاه بودند.


سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با حضور در جمع دانشجویان به بررسی مشکلات دانشجویان در خوابگاه پرداخت و نسبت به رفع نواقص موجود دستورات لازم را صادر کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب


کارگاه آموزشی «عوامل انحراف نوجوانان» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.


کارگاه آموزشی و روان‌شناسی با موضوع «عوامل انحراف نوجوانان» همزمان با ایام پر خیر و برکت رمضان و با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی به مدت یک هفته در مسجد فاطمیه واحد بناب برگزار شد.


حجت الاسلام اکبر شعبانی، از جمله عوامل انحراف نوجوانان، به موضوعاتی همچون بسترهای مشترک، عدم مدیریت رابطه زناشویی، عدم مدیریت پوشش فرزندان، عدم محبت کافی، وجود بیکاری و تنهایی و مشکلات ازدواج می توان نام برد.


وی از مشاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بوده و دارای ۲۵ جلد تألیف در زمینه مشاوره خانواده و تربیت فرزندان است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور‌آباد ممسنی


فعالیت‌های مهم فرهنگی – مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با بیش از ۸ برنامه در ماه رمضان اجرا می‌شود.


حجت الاسلام سیدرضا شمس الدینی گفت: «برگزاری جلسه شورای فرهنگی با حضور اعضای جلسه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، فضا سازی محیط دانشگاه درباره این ماه مبارک، نصب بنر در رابطه با احکام ویژه دانشجویان و استادان با فتوای مراجع تقلید، جلسه تفسیر قرآن کریم و احکام از برنامه‌های مهم این واحد بوده است از دیگر برنامه‌های مهم این واحد شرکت در نماز جمعه و جماعت مغرب و عشا شهرستان در مسجد امام سجاد (ع) در چند روز متوالی با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برای ترویج و انعکاس مسائل فرهنگی، مذهبی و ترویج فرهنگ نماز بود.»


وی خاطرنشان کرد: «برگزاری جلسات زیارت عاشورا و نماز جماعت بطور منظم هر روز در نمازخانه دانشگاه و برگزاری ضیافت افطاری برای همکاران و اساتید از دیگر برنامه‌های مهم این واحد در ماه مبارک رمضان بوده است.»


شمس الدینی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی از واحدهای فعال در زمینه برگزاری فعالیتهای فرهنگی و ترویج مسائل مذهبی در بین دانشگاه آزاد اسلامی فارس است.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل خرمشهر خلیج فارس


همزمان با سراسر کشور طرح قرآنی –فرهنگی سوره حجرات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل خرمشهر خلیج فارس آغاز شد.


علی رضوانی اقدم گفت: «این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی است و مؤمنان با مقدمه سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‌کنند.»


معاون دانشجویی فرهنگی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس به اهمیت سوره حجرات از دیدگاه اهل بیت (ع) پرداخت و ادامه داد: سوره حجرات چهل و نهمین سوره قرآن است و ۱۸ آیه دارد که امام صادق علیه الاسلام فرموده‌اند: هر کس سوره حجرات را هر شب یا هر روز قرائت کند، از زیارت کنندگان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم خواهد بود.


وی با توجه به اهمیت قرائت قرآن برای دانشجویان، گفت: «یکی از فواید گرفتن روزه؛ صفای دل مومن است چراکه سیری باعث می‌شود که بخار مغز زیاد شده و حالتی شبیه حالت مستی در انسان وجود بیاید و همین امر سبب می‌شود که مغز نتواند به خوبی فکر کند و سرعت انتقالش کم می‌شود و سیری باعث کوردلی می‌شود؛ اما گرسنگی؛ باعث می‌شودکه انسان صفای قلب پیدا کرده و دل نازک شود. گرسنگی دل را برای تفکری پیوسته که به شناخت و معرفت منجر می‌گردد آماده می‌سازد و دل، صاحب نوری آشکار و نمایان می‌شود. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: هرکس شکم خویش را گرسنه نگاه دارد اندیشه و فکر او، بزرگ‌تر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته