دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کریمیان بستانی در گفت‌وگو با آنا:

حضور زنان در جامعه، برای توسعه لازم است/ زن؛ ضربان حیات خانواده

دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت حضور زنان در جامعه، فعالیت و ایفای نقش بانوان را امری لازم در راستای رشد و توسعه برشمرد.
کد خبر : 95261

دکتر مریم کریمیان بستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، زن را ضربان حیات خانواده دانست و اظهار کرد: «قلب جامعه در سینه خانواده می‎تپد از همین‎رو صعود یا سقوط هر جامعه‎ای را باید به چگونگی جایگاه و منزلت اجتماعی زنان نسبت داد.»


عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: «متأسفانه با وجود گذشت سال‎های طولانی از انقلاب صنعتی و توسعه انسانی هنوز هم با اجحاف و تبعیض نسبت به زنان، آنان را به مثابه «نیمه خاموش جهان» تصور می‎کنند.»


این مسئول افزود: «این تصور با آرمان توسعه انسانی چه نسبتی دارد؟ آیا توسعه بدون تغییر این تصور تحقق خواهد یافت؟ چگونه ممکن است توسعه بدون مشارکت نیمی از جهان ممکن شود؟»


عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: «زنان نیمی از پیکره اجتماع بوده و در سازندگی و پرورش نیمه دیگر نیز نقش دارند. جامعه‎ای که به این نیمه و مسائل و مشکلات آن توجه نکند و راه‎های پیشرفت و ترقی این نیمه را هموار نسازد، هیچ‎گاه نمی‎تواند به توسعه‎ای همه جانبه دست یابد.»


وی اظهار کرد: «برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه در جامعه ضرورت آگاهی دادن، شناخت و ایجاد انگیزه، خودشناسی و خودسازی و شناساندن موقعیت به زنان بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است.»


دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: «باید در نظر گرفت که استقلال مالی و شخصیت قانونی و حقوقی زنان و برخوردار بودن از سواد و تخصص بالا می‎تواند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را به همراه آورد.»


کریمیان بستانی تأکید کرد: «مشارکت زنان در جامعه باعث می‎شود که آنان از بینش بازتر و آگاهانه‎تری برخوردار شوند و در رفع مسائل اجتماعی و خانوادگی بهتر بکوشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته