دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شورا‌های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است

شورا‌های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورا‌های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است.
کد خبر : 952258

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش سی و یکمین سالروز تصویب قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های بین الملل صدا و سیما برگزار شد، با تبربک میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا نقش بی بدیل شورا‌های آموزش و پرورش در هدایت، راهبری، سیاست‌گذاری و نظارت بر فرآیند‌های آموزش و تربیتی را مرور کنیم و با بهره مندی از خرد جمعی و انسجام مدیریتی بستر رشد و تعالی نسل آینده را فراهم سازیم.

وی افزود: تأکید و مشارکت کم نظیر رئیس جمهور و دغدغه مندی دولت وفاق ملی نسبت به برنامه‌ها و رویداد‌های آموزش و پرورش که همت و رفع مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت را با بهره گیری از توان و ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد عدالت آموزشی و تربیتی و اصلاح الگو‌های روش آموزش دارد.

محمودزاده با اشاره به عملکرد شورا‌های آموزش و پرورش، تصریح کرد: میزان تشکلیل جلسات شورا‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۲۱۵ جلسه و در سال ۱۴۰۲، ۲۷۸ جلسه بوده که در قانون بر برگزاری یک جلسه به ازای هرماه تأکید شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، خاطرنشان کرد: کمترین میزان برگزاری جلسه برای استان زنجان و بیشترین جلسه برای استان‌های یزد و سمنان بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مصوبات شورا‌های آموزش و پرورش درسال ۱۴۰۲، اظهار کرد: یک هزار و۶۴۹ مصوبه اجرا شده؛ که ۵۱۱ مصوبه آموزشی، ۷۳۹ مصوبه پشتیبانی و عمرانی و نوسازی، ۴۴۸مصوبه پرورشی و تربیت بدنی، ۴۵ مصوبه پژوهشی و ۱۸۱ مصوبه سایر موارد بوده است.

محمود زاده با بیان این که شورا‌های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است، گفت: تحلیل درآمد‌های حاصل از اجرای مواد مالی قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ درآمد‌ها نزدیک به ۱۴ همت بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته دو اصلاحیه در آئین نامه داشتیم که مربوط به آئین نامه‌های اجرای قانون و آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ است که به امید خدا اثرات آن را در سال‌های آینده به ویژه در حوزه مالی آموزش و پرورش خواهیم دید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با اشاره به شاخص‌های ارزیابی از عملکرد شورا‌های آموزش و پرورش، اذعان کرد: سال‌گذشته در مجموع ۵۲ شاخص ارزیابی به استان‌ها ابلاغ شده است که ۱۰۰۰ امتیاز را شامل می‌شد و ارزیابی‌ها در دو بخش؛ دریافت مستندات از ادارات کل آموزش و پرورش و با تأیید شورای معاونان و مدیرکل و بررسی میدانی ارزیابان ستادی انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: در مجموع بر اساس شاخص‌های ارزیابی‌های انجام گرفته؛ استان‌های کرمانشاه، هرمزگان و شهر تهران به عنوان استان برتر و استان‌های قزوین و سمنان دارای مصوبات کاربردی و ابتکاری و استان آذربایجان غربی نیز به عنوان برتر در مناطق آزاد، امروز تقدیر خواهند شد.

محمودزاده در پایان تأکید کرد: از حمایت‌های رئیس جمهور محترم و وزیر محترم آموزش و پرورش قدردانی و تشکر کنم چرا که این توجه خاص، امید بخش تقویت زیرساخت‌های و ایجاد هماهنگی‌ها و هم افزایی در نهاد تعلیم و تربیت خواهد بود تا گام‌های موثری برای تحقق عدالت آموزشی برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب