دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 17:40

کتاب فاجعه منا به روایت مطبوعات و رسانه های خارجی منتشر شد

سازمان حج و زیارت از انتشار کتاب فاجعه منا به روایت مطبوعات و رسانه های خارجی توسط پژوهشکده این سازمان خبر داد.
کد خبر : 95211

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت،‌ این کتاب در پژوهشکده حج و زیارت تدوین شده و نشر مشعر آن را در خرداد ماه 1395 در 600 صفحه و در قطع وزیری وارد بازار کتاب کرده است.


بر همین اساس در مقدمه این کتاب آمده است: اخبار، گزارش‌ها و تفسیرهای زیادی در مورد چگونگی و علل وقوع فاجعه منا در موسم حج 1436ه‍ .ق. در مطبوعات و رسانه‌های خبری جهان عرب و اسلام منتشر شد و دلایل مختلف و گاه متضاد برای علل وقوع آن بیان شد.


در ادامه آمده است: این اختلاف نظرها و تحلیل و تفسیرها، تنها به علل وقوع این فاجعه محدود نمی‌شود بلکه چگونگی و جزئیات حادثه و حتی محدوده وقوع آن ‌را نیز در بر می‌گیرد.


در این کتاب سعی شده است افزون‌ بر تبیین چگونگی پدید آمدن این حادثه، از لابه‌لای انبوه مطالب منتشر شده در مطبوعات و رسانه‌های خبری خارجی، علل وقوع آن نیز بیان و جغرافیای منا، محدوده وقوع حادثه و محیط پیرامونی آن معرفی شود و با دسته بندی و بیان اظهارات مقامات سعودی و شاهدان عینی در چند محور، نتیجه‌گیری لازم به‌ عمل ‌آید.


به گزارش آنا، فاجعه منا به عنوان تلخ‌ترین رویداد حج معاصر در دوم مهرماه 1394 برابر با دوم مهر ماه در روز عید قربان در خیابان 204 منا به وقوع پیوست. هیچ‌گاه عربستان سعودی آمار دقیق کشته شدگان را اعلام نکرد ولی شاهدان و کارشناسان تا 8 هزار نفر جان باخته را برآورد کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته