دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان مقاله کنفرانس دوسالانه طراحی بسته بندی و نوآوری منتشر شد

فراخوان مقاله کنفرانس دوسالانه طراحی بسته بندی و نوآوری منتشر شد
دوسالانه طراحی بسته بندی و نوآوری روز ۲۴ اردیبهشت، ۱۴۰۴ توسط دانشگاه گیلان و با دبیری علمی حسین عابد دوست در شهر رشت برگزار می‌شود.
کد خبر : 951836

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری آنا، بسته بندی به عنوان یکی از پدیده‌های تاثیرگذار دنیای مدرن علاوه بر محافظت از محصول در برابر عوامل محیطی به عنوان وسیله ارتباطی برای ارائه تصویر برند و نیز نقطه مرجعی برای انتخاب کالا توسط مصرف کنندگان مطرح است. 

در دنیای صنعتی امروز بسته بندی به عنوان جزئی لاینفک از چرخه تولید توزیع کالا‌ها تبدیل شده و تخصص‌های بسیاری را درگیر ساخته که هر کدام اهمیتی خاص به خود دارند.

شاخه هایی، چون علوم و فناوری مواد، اقتصاد، روانشناسی، مدیریت بازاریابی، چاپ، تجارت و نیز حوزه‌های هنر و طراحی (دیزاین). 

به طور مشخص طراحی بسته بندی به عنوان عاملی تعیین کننده در افزایش درآمد و اشتغال زایی از دو رکن طراحی بصری و طراحی سازه تشکیل شده است. طراحی بصری به تایپ، رنگ، صفحه آرایی و طرح بندی مرتبط است که ذیل رشته طراحی گرافیک جای می‌گیرد. 

طراحی سازه با طراحی ساختار ظرف، ارگونومی و عملکرد بسته ارتباط دارد که ذیل رشته طراحی صنعتی قرار می‌گیرد. با توجه به ضرورت معرفی کالای ایرانی و توسعه تولید و صادرات محصولات کشور و با توجه به نام گذاری تمامی سال‌های گذشته با تدقیق در حوزه حمایت از کالای ایرانی و اهتمام به حوزه تولید، رویداد حاضر در تلاش است ابعاد گوناگون موضوع بسته بندی به ویژه حوزه طراحی بسته بندی را مورد واکاوی قرار دهد. 

این رویداد همچنین می‌کوشد با توجه به آنکه یکی از چالش‌های اصلی کالا‌های ایرانی به زمینه ارتباطات، برندینگ و طراحی بسته بندی آن باز می‌گردد، با بهره گیری از مقالات علمی روز و دعوت از سازمان ها، نهاد‌ها و پژوهشگران و طراحان مرتبط با حوزه طراحی بسته بندی اهمیت و کارکرد این زمینه سرنوشت ساز در تجارت، اقتصاد و اشتغال زایی را نمایان کرده و در نهایت این رویداد با برنامه ریزی و اتخاذ سیاست‌ها و راهبرد‌های لازم مسیر را برای پیشرفت و ارتقای هنر و صنعت بسته بندی ایران هموار سازد.

فراخوان مقاله کنفرانس دوسالانه طراحی بسته بندی و نوآوری منتشر شد

محور‌های کنفرانس دوسالانه طراحی بسته بندی و نوآوری به شرح ذیل است:

استراتژی‌ها و راهکار‌های توسعه تولید و برندسازی محصولات ایرانی استراتژی‌ها و راهکار‌های توسعه تولید و برندسازی محصولات ایرانی

نسبت هویت و طراحی بسته بندی نسبت هویت و طراحی بسته بندی

نقش تبلیغات در بسته بندی نقش تبلیغات در بسته بندی

چاپ و نقش آن در بسته بندی چاپ و نقش آن در بسته بندی

رابطه بسته بندی با فناوری و الگو‌های جدید ارتباطی رابطه بسته بندی با فناوری و الگو‌های جدید ارتباطی

پژوهش‌های علوم و فناوری مواد انواع بسته بندی‌ها و نسبت آن با طراحی بسته بندی پژوهش‌های علوم و فناوری مواد انواع بسته بندی‌ها و نسبت آن با طراحی بسته بندی

محیط زیست و علوم و فناوری بسته بندی محیط زیست و علوم و فناوری بسته بندی

مطالعات مالکیت و حقوق مادی و معنوی بسته بندی مطالعات مالکیت و حقوق مادی و معنوی بسته بندی

جستار‌های وابسته به علم اقتصاد، تجارت، بازاریابی و شناخت بازار‌های مرتبط علوم و فناوری بسته بندی جستار‌های وابسته به علم اقتصاد، تجارت، بازاریابی و شناخت بازار‌های مرتبط علوم و فناوری بسته بندی

مطالعه، نقد و بررسی طراحی بسته بندی ایران در بستر تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین مطالعه، نقد و بررسی طراحی بسته بندی ایران در بستر تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین

آینده پژوهی، آینده نگاری، راهبردپردازی، چشم اندازسازی، سناریوپردازی و ... درباره علوم و فناوری بسته بندی ایران آینده پژوهی، آینده نگاری، راهبردپردازی، چشم اندازسازی، سناریوپردازی و ... درباره علوم و فناوری بسته بندی ایران

آسیب شناسی روش ها، ساختار‌ها و زمینه‌های آموزش طراحی بسته بندی و پیشنهاد راهبرد‌ها و روش‌های نوین آسیب شناسی روش ها، ساختار‌ها و زمینه‌های آموزش طراحی بسته بندی و پیشنهاد راهبرد‌ها و روش‌های نوین

کلیه محور‌های مرتبط با ابعاد هنری، فنی و اجتماعی طراحی بسته بندی کلیه محور‌های مرتبط با ابعاد هنری، فنی و اجتماعی طراحی بسته بندی

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به دبیرخانه این کنفرانس روز ۲۵ اسفند و مهلت ثبت نام روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۳ اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب