برنامه آموزش و پرورش در مواجهه با آسیبهای اجتماعی دانش آموزان چیست؟
عاطفه سادات مدبرنژاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه جوانی جمعیت این وزارتخانه درباره مواجهه با آسیب های اجتماعی در مدارس در گفتوگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی انجمن اولیا و مربیان حمایت و توانمندسازی والدین دانش آموزان است.
توانمندسازی مدرسین آموزش خانواده در اولویت قرار دارد
وی با بیان اینکه امسال اقدام به انتخاب مدرسان جدید آموزش خانواده کردهایم، ادامه داد: همچنین تمام مدرسین قبلی مدارس نیز مورد ارزیابی قرار گرفتهاند. دورههای توانمندسازی برای مدرسین آموزش خانواده به صورت حضوری در استانها و به صورت متمرکز و مجازی برگزار شد.
به گفته مدبرنژاد، آسیبهای اجتماعی مناطق هدف که در قرارگاه آسیبهای اجتماعی مشخص شدند، برای ما نیز مشخص است.
هدفگذاری برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طراحی دورههای آموزش خانواده و توانمندسازی مدرسین آموزش خانواده در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی انجام شده است. این دورهها برای مدرسین آموزش خانواده در حال برگزاری است و امیدواریم بتوانند چنین آموزشهایی را به خانوادهها و والدین دانشآموزان انتقال دهند.
وی با بیان اینکه برنامهریزیهایی در راستای برگزاری دورههای توانمندسازی مدرسین آموزش خانواده انجام شده است، اظهار کرد: در جلسات گردهمایی روسای ادارات انجمن اولیا و مربیان برنامهریزیها برای برگزاری دورههای توانمندسازی در مدارس و مناطق هدف نهایی میشود.
مدبرنژاد با اشاره به برنامههای کیفیتبخشی برای نظام آموزشی، ادامه داد: نقش والدین در برنامههای کیفیتبخشی برای نظام آموزشی قطعا میتواند پررنگ باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس قرارگاه جوانی جمعیت این وزارتخانه توضیح داد: اگر دورههای توانمندسازی والدین را جدی تلقی کنیم، قطعا برکات و اثرات آن به کیفیتبخشی مدارس و نظام آموزشی خواهد رسید. انجمن اولیا و مربیان نیز در جهت توانمندسازی خانوادهها در حال حرکت است و امیدواریم بتوانیم به آنچه وزارت آموزش و پرورش میخواهد، برسیم.
انتهای پیام/