دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با نخستین حضور بنیاد ملی علم ایران در اجلاس سالیانه موسسه یاسا

ایران بیست‌وچهارمین عضو یاسا شد

شورای یاسا رسما عضویت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (بنیاد ملی علم ایران) را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران تایید کرد.
کد خبر : 95148

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هشتاد‌وهشتمین اجلاس شورای مدیریت موسسه بین‌المللی تحلیل سیستم‌ها "یاسا" با حضور نمایندگان 24 کشور عضو یعنی ایران، اتریش، استرالیا، انگلستان، اندونزی، اکراین، آمریکا، آلمان، ‌آفریقای‌جنوبی، برزیل، روسیه، ژاپن، چین، کره‌جنوبی، پاکستان، فنلاند، سوئد، مصر، مکزیک، مالزی، نروژ، هند و هلند، در مقر این موسسه در شهر لاگزنبرگ اتریش برگزار شد.


در این اجلاس، شورای یاسا رسما عضویت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری "بنیاد ملی علم ایران" را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران پیرو رای‌گیری الکترونیکی 28 مارس برای درخواست عضویت ایران در یاسا تایید کرد.


همه 23 عضو شورا و به‌ویژه رئیس شورا و همچنین مدیران موسسه، عضویت ایران در شورای حکام موسسه یاسا را یک اقدام و تصمیم مهم دانستند و خواستار مشارکت فعال ایران در فعالیت‌های علمی موسسه شدند.


ارایه گزارش عملکرد دوسالانه یاسا و بررسی برنامه پژوهشی 2016-2020 یاسا (این برنامه با رویکرد سیستمی به تغییرات جهانی از سوی یاسا تدوین شده است و برنامه کلی پژوهشی این موسسه را برای 5 سال آینده ترسیم می‌کند)، بررسی برنامه جهان در سال 2050 (این برنامه در نظر دارد با هم‌افزایی نظرات بنیادهای پژوهشی بین‌المللی از سراسر جهان رهبران جهان را در جریان تغییرات و چالش‌های جهانی پیش رو قرار دهد) و همچنین بررسی سیاست دسترسی باز به منابع اطلاعاتی و نتایج پژوهشی از اقدامات انجام شده در هشتاد‌وهشتمین اجلاس سالیانه موسسه یاسا بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته