دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 14:21

نماینده مردم بروجرد: قاچاقیان پیاده نظام دشمن هستند

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: قطعا معضل قاچاق برای اقتصاد داخلی یک تهدید جدی است. ما باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم که در این باره مقابله با قاچاق یک اقدام فوری است.
کد خبر : 95127

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عباس گودرزی در نشست علنی امروز -یکشنبه 30 خردادماه- مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند که مسئولان باید مواضع و اقداماتشان انقلابی باشد از این رو قوه قضائیه، سازمان بازرسی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید انقلابی عمل کنند زیرا مردم و نظام اسلامی در جنگ تحمیلی 8 ساله در برابر تمام اقدامات دشمنان ایستادگی کردند اما متاسفانه در مقاومت در برابر قاچاقچیان توفیقی نداشتیم.


وی تصریح کرد: به طور حتم قبل از برخورد با قاچاقچیان، باید این افراد شناسایی شوند. البته این افراد در انتخابات‌های متعدد با هزینه‌های کلان به مسئولان نزدیک می‌شوند. این افراد کسانی هستند که باید شرایط قاچاق را برای آن ها سخت کرد و هزینه را بالا برد و محیط را برایشان نا امن کرد.


گودرزی ادامه داد: همانطور که ریگی‌ها از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شده‌اند، قاچاق نیز قبل از ورود به مبادی کشور و حتی در مغازه‌ها نیز باید پیگیری شود. این‌ها قطعا پیاده نظام دشمن هستند. از طرفی دیگر امروز جنگ اقتصادی، جنگ تمام عیار است بنابراین اگر ما در این باره ضعف قانونی داریم مجلس می‌تواند ضوابط را تشدید کند.


وی بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری در بحث قاچاق تاکید کرد و گفت: دقت در امور گمرکی، ایجاد پنجره واحد، تسهیل تجارت رسمی، راه‌اندازی سامانه‌های نظارت و تقویت‌ بازارهای مرزی بسیار مهم است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته