دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 13:59

نگرانی پنتاگون از حملات هوایی روسیه در سوریه

مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا و روسیه روز گذشته (شنبه) ویدئوکنفرانسی برگزار کردند که در آن مقام‌های پنتاگون درباره حملات هوایی روسیه به نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه ابراز نگرانی کردند.
کد خبر : 95103

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: «مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا و روسیه روز گذشته (شنبه) ویدئوکنفرانسی که پنتاگون آن را خارق‌العاده توصیف کرد، برگزار کردند تا درباره حملات هوایی روسیه به پادگان معارضان مسلح سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، گفت‌وگو کنند.»


این روزنامه مدعی شد که حمله هوایی روسیه، روز پنج‌شنبه هفته گذشته، معارضان مسلح سوری در گذرگاه «التنف» که در مرز سوریه و عراق قرار گرفته است را هدف قرار داد.


پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که در هنگام این ویدئو کنفرانس، مقام‌های پنتاگون نگرانی عمیقی درباره این حمله به نیروهایی که به گفته آمریکا با داعش مبارزه می‌کنند ولی در اصل در جنگ با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هستند، ابراز داشتند.


مقام‌های آمریکایی به طرف روس اعلام کردند که حملات روس‌ها حتی پس از آن ادامه دارد که به‌طور رسمی به روسیه ابلاغ شد که از معارضان مسلح سوری، حمایت هوایی می‌شود و این موضوع نگرانی امنیتی برای آمریکا و نیروهای ائتلاف به وجود آورده است.


نیویورک‌تایمز گزارش کرد: «مقام‌های آمریکایی روسیه را متهم کرده‌اند که نتوانسته نیروهای دولت سوریه را از نقض آتش‌بس و حمله به معارضان مسلح تحت حمایت آمریکا باز دارد.»


ویدئوکنفرانس مذکور در حالی برگزار شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با اسد در دمشق دیدار کرد و از پایگاه هوایی روسیه در سوریه بازدید به عمل آورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته