دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1394 - 10:34
کنعانی‌مقدم در گفتگو با آنا:

سال 93 پایان عمر جریان‌های تندرو را رقم زد

کنعانی‌مقدم گفت: در سالی که گذشت احزاب سعی کردند خود را بازسازی کنند. البته آنچنان که باید و شاید نسبت به مسائل مهم کشور موضع‌گیری نداشتند ولی در عین حال سال پرکاری را پیش روی خود دارند.
کد خبر : 9508

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز ایران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره «وضعیت احزاب در سالی که گذشت»، اظهار کرد: در سالی که گذشت احزاب سعی کردند به نوعی خود را نوسازی و بازسازی کنند.


وی افزود: احزاب کوچکتر سعی کردند هویت خود را مستقل کنند و خارج از طیف‌بندی‌هایی که وجود دارد کنگره‌های خود را برگزار کنند و خط مشی خود را شفاف‌تر کنند. ولی در عین حال احزاب آنگونه که باید و شاید در مسائل مهم کشور ظهور بروز نداشته‌اند. مثلا در بحث مذاکرات هسته‌ای، مبارزه با تروریسم در منطقه یا درباره اقدامات جریانی‌های فشار که در مجالس مختلف باعث برهم زدن میتینگ‌های حزبی می‌شدند از سوی احزاب موضع‌گیری خاصی ندیدیم.








سال پرکاری را برای احزاب پیش‌بینی می‌کنم ولی در عین حال به نظر می‌رسد که جناح بندی‌های سیاسی از دو جناح به چند جناح تغییر جهت خواهد داد و ائتلاف‌ها و جبهه‌های متعددی ظهور خواهند کرد.

این فعال سیاسی در تحلیل وضعیت احزاب در سال آینده گفت: با توجه به اینکه سال آینده دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم و در کنار آن تکلیف مذاکرات هسته‌ای و بحث تحریم‌ها مشخص می‌شود، به نظر می‌رسد که احزاب سال پرکاری را خواهند داشت؛ چراکه احزاب باید مردم را برای مشارکت سیاسی از جمله حضور در انتخابات تشویق کنند. همچنین اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد و کشور نیازمند بسیج مردم برای مقابله با تحریم‌ها باشد؛ احزاب می‌توانند کارکرد مهمی از خود نشان دهند.


وی تأکید کرد: به هرحال سال پرکاری را برای احزاب پیش‌بینی می‌کنم ولی در عین حال به نظر می‌رسد که جناح بندی‌های سیاسی از دو جناح به چند جناح تغییر جهت خواهد داد و ائتلاف‌ها و جبهه‌های متعددی ظهور خواهند کرد.


وی در پایان جریان‌های افراطی را رو به زوال خواند و گفت: شواهد و قرائن در پایان سال 93 نشان داد که سال 94، تاریخ پایان عمر جریان تندرو و افراطی است.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته