دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1394 - 10:28
سالی که گذشت/

قنبری: موانع زمان احمدی‌نژاد برای احزاب برطرف شده است

قنبری گفت: موانعی که در زمان احمدی‌نژاد برای فعالیت‌های حزبی وجود داشت، برطرف شده و از این رو فعالیت‌های حزبی گسترش پیدا کرده است.
کد خبر : 9507

داریوش قنبری، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در تحلیل و ارزیابی «وضعیت احزاب در سالی که گذشت»، اظهار کرد: در مجموع از زمانی که آقای روحانی بر سر کار آمده و دولت تشکیل داده، احزاب وضعیت خیلی بهتری دارند و فضا برای فعالیت‌های حزبی مهیا شده است.


قنبری ادامه داد: با توجه به اینکه فضای مناسبی برای فعالیت‌های سیاسی شکل گرفته است، احزاب هم در مجموع از این فضا استفاده کردند و نسبت به گذشته فعالیت‌های حزبی توسعه پیدا کرده است.


وی تأکید کرد: گرچه هنوز در کشور به معنای واقعی کلمه حزب نداریم؛ اما تشکل‌هایی که تحت عنوان حزب در کشور ما شناخته شده هستند؛ آزادانه‌تر توانسته‌اند به فعالیت بپردازند و محدودیت‌ها و موانعی که در دوران آقای احمدی‌نژاد بر سر راه فعالیت احزاب بود، برطرف شده است و بنابراین فضای آزادانه‌تری برای فعالیت آن‌ها وجود دارد.


وی افزود: برای برگزاری گردهمایی به احزاب به راحتی مجوز داده می‌شود. در همین راستا شاهد بودیم که چندین همایش حزبی و جناحی مهم در کشور برگزار شد و هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان، همایش‌های خود را به شکل جناحی برگزار کردند.


این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در کل در مقایسه با دولت‌ آقای احمدی‌نژاد، فضای مناسبت‌تری برای توسعه فعالیت‌های حزبی شکل گرفته است و روز به روز هم فضا برای احزاب امیدوار کننده‌تر می‌شود.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته