دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1394 - 10:52
سالی که گذشت/

دورانی تشریح کرد: چالش‌های پیش روی لایحه احزاب/ پذیرش قانون احزاب از سوی قوای انتظامی و قضایی یک مسئله جدی است

علی دورانی گفت: من چشم‌انداز فعالیت احزاب در سال آینده را با این بستر فعلی به رغم قول‌هایی که داده شده است، زیاد مناسب نمی‌بینم.
کد خبر : 9505

علی دورانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره «وضعیت احزاب در سالی که گذشت»، تصریح کرد: فعالیت احزاب با سطح ایده‌آلی که همه دست اندرکاران امور سیاسی و احزاب در نظر دارند، خیلی فاصله دارد.








اگر حزبی بخواهد به طور مستمر در طول سال، فعالیت داشته باشد با مشکلات مالی و اعتباری متعددی برخورد می‌کند که معمولا پیش‌بینی این موارد در لوایح و قوانین وجود ندارد.

دورانی ضمن اشاره به لایحه جدید قانون احزاب بیان کرد: فعالان حزبی یکی دو جلسه با وزیر کشور و معاونت‌های ایشان داشته‌اند؛ اما متأسفانه هنوز در قانونگذاری دچار مشکل هستیم و لایحه جدید مورد تصویب قرار نگرفته است. از طرفی همچنان این نگرانی وجود دارد که در صورت تصویب لایحه جدید، باز هم یک قانون جامعیکه در همه ابعاد کاربردی و عملیاتی باشد؛ ایجاد نشود.


وی با اشاره به مسائل مالی احزاب عنوان کرد: الان یکی از مشکلات اساسی احزاب مربوط به مسائل مالی است. اگر حزبی بخواهد به طور مستمر در طول سال، فعالیت داشته باشد با مشکلات مالی و اعتباری متعددی برخورد می‌کند که معمولا پیش‌بینی این موارد در لوایح و قوانین وجود ندارد.


دورانی در مورد ضعف اجرایی قوانین گفت: در کنار وجود یک قانون جامع برای فعالیت احزاب، بحث شیوه عملیاتی آن مطرح است. اینکه بستر اجرایی شدن قانون فراهم باشد و از طرف قوای و دستگاه‌های مختلف اعم از انتظامی و قضایی پذیرشی نسبت به آن وجود داشته باشد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته