دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر:

۷۰ درصد سوخت در تهران به گاز‌ و ذرات معلق تبدیل می‌شود/ ابهام در ورود دو رام قطار از چین

۷۰ درصد سوخت در تهران به گاز‌ و ذرات معلق تبدیل می‌شود  ابهام در ورود دو رام قطار از چین
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران مدعی شد که ۷۰ درصد سوخت در تهران به گاز‌ و ذرات معلق تبدیل می‌شود.
کد خبر : 950439

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در یک نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

لزوم توجه به حمل و نقل عمومی
 
تشکری هاشمی با تأکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا، گفت: تا زمانی که حمل و نقل عمومی را تقویت نکنیم؛ صحبت از کاهش آلودگی هوا بی‌معنا است.
وی در ادامه از دولت درخواست کرد تا در تأمین ناوگان اتوبوسرانی و اسقاط خودروهای فرسوده به شهرداری تهران کمک کند.
 
خودروها؛ عامل اصلی آلودگی هوای تهران
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر غلبه ذرات معلق آلاینده در هوای پایتخت، از نقش پررنگ خودروها در تولید این ذرات خبر داد و در ادامه اظهار کرد: ذرات معلق آلاینده غالب است و منابع تولید این ذرات صنعتی هستند و منشأ طبیعی ندارند. طبق آنالیزها، حدود 63 درصد از این ذرات منشأ خودرویی دارند و این یعنی باید روی خودروها متمرکز شویم.
 
خودروهای شخصی، جایگزین اتوبوس‌های ناکافی در تهران
 
وی با بیان اینکه سهم هر یک از منابع مشخص شده است؛ ضمن تأیید نقش پررنگ خودروها در آلودگی هوای پایتخت، به کمبود شدید اتوبوس در تهران اشاره کرد و گفت: کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها پس از خودروها، دومین عامل آلودگی هوا در تهران محسوب می‌شوند؛ بر اساس مطالعات سال 86، تهران در سال 1404 باید به 11 هزار اتوبوس مجهز می‌شد؛ اما در حال حاضر، تنها 2 هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فعال است.
 
این عضو شورا تأکید کرد: این کمبود و تفاوت 9 هزار عددی شدید اتوبوس باعث شده است تا شهروندان تهرانی ناچار به استفاده از خودروهای شخصی خود شوند و در نتیجه، بار آلودگی هوا بر دوش خودروهای شخصی سنگین‌تر شود.

تشکری هاشمی درباره پرداخت سهم شهرداری و دولت گفت: امیدواریم نه انتخابات آمریکا و نه موضوع دیگر اثرگذار نباشد. طبق مصوبه، دولت باید پیش پرداخت را پرداخت می‌کرد اما متوجه شدیم شهرداری با وام از بانک شهر به شرکت خارجی پرداخت کرده و هنوز این پنج درصد داده نشده و به تعهد عمل نکردیم هرچند همیشه وعده داده می شود.

وی درباره نگرانی درباره عدم اجرایی شدن تعهدات چینی ها گفت: ورود دو رام قطار فعلا با ابهام جدی مواجه شده و بعید به نظر می‌رسد اتفاقی رخ دهد. تا جایی که اطلاع دارم این قرارداد با مشکلاتی مواجه شده است. 

وی در مورد دلایل بروز مشکلات در قرارداد چین برای تأمین واگن‌ها گفت: دقیقاً نمی‌دانیم که بر چه اساس و دلایلی قرارداد با چین به مشکل برخورده است، اما می‌دانیم که نگرانی جدی وجود دارد و چینی‌ها به تعهدات خود عمل نخواهند کرد. البته اخیراً مدیران شهرداری سفری به چین داشتند که با حضور تیم وزارت خارجه همزمان شده بود و قرار شد که آن‌ها نیز این موضوع را پیگیری کنند.

قرارداد ۵۰۰ اتوبوس داخلی معلق شده و در محاکم قضایی پرونده در حال بررسی است ویک قرارداد ۵۰۰ اتوبوسی دیگر نیز به ۱۸۰ دستگاه تقلیل یافته  است. همچنین قراردادی برای خرید مینی بوس داشتند که از ۵۰۰ دستگاه تنها ۲۰ دستگاه تحویل شده است و ما برای رسیدن به اتوبوس‌های ببشتر باید همه تلاس خود را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سهم هر نوع خودرو در آلایندگی مشخص شده است و طبق مطالعات سال ۹۶، شهر تهران تا ۱۴۰۴ باید ۱۱ هزار اتوبوس می داشت؛ اما حالا فقط ۲۰۰۰ اتوبوس فعال دارد و این خلاء توسط خودروهای شخصی پر می‌شود و تا حمل و نقل عمومی تأمین نشود؛ صحبت کردن در مورد حل آلودگی هوا عبث است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای تأمین اتوبوس با عقاب افشان ۱۰۰۰ اتوبوس، ۵۰۰ اتوبوس با اسنا و ۲۰۰ اتوبوس ۱۸ متری قرارداد منعقد کرده که در بهار سال آینده وارد تهران می‌شود، اظهار کرد: همچنین قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس چینی منعقد شده که مجموعا ۱۱۹ اتوبوس در گمرک و ۱۰ دستگاه اتوبوس وارد تهران شده است واین تعداد محدود و کم است.

تشکری هاشمی گفت: قرارداد ۵۰۰ اتوبوس داخلی معلق شده و در محاکم قضایی پرونده در حال بررسی است ویک قرارداد ۵۰۰ اتوبوسی دیگر نیز به ۱۸۰ دستگاه تقلیل یافته  است. همچنین قراردادی برای خرید مینی بوس داشتند که از ۵۰۰ دستگاه تنها ۲۰ دستگاه تحویل شده است و ما برای رسیدن به اتوبوس‌های ببشتر باید همه تلاس خود را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته نامه‌ای با امضای همه اعضا به سران قوا ارسال کردیم وخواستار کمک دولت برای جایگزینی خودروی فرسوده و توسعه حمل ونقل عمومی شدیم؛ اما هنوز هیچ اتفاق چشم گیری رخ نداده است، افزود: نشستن در انتظار باد و باران و فرمان الهی نیازی به مدیر ندارد و مدیران باید اقداماتی را در راستای بهبود وضعیت داشته باشند.

بر اساس آن چیزی که به ما اعلام کردند شهرداری تهران تنها ۹.۵ درصد از ۱۵ درصد مبلغ پیش پرداخت را پرداخت کردند و هنوز ۵ درصد داده نشده است و دولت هم سهم خود از این قرارداد را پرداخت نکرده است؛ البته وعده هایی بوده که هنوز عملیاتی نشده است

عضو شورای  شهر تهران با بیان اینکه آقای زاکانی در نشست‌های انتخاباتی خود اعلام کردند که ۸۰ درصد عدم تحقق برنامه‌ها به دلیل بی عرضگی مدیران و نه تحریم‌هاست، گفت: بر اساس آن چیزی که به ما اعلام کردند شهرداری تهران تنها ۹.۵ درصد از ۱۵ درصد مبلغ پیش پرداخت را پرداخت کردند و هنوز ۵ درصد داده نشده است و دولت هم سهم خود از این قرارداد را پرداخت نکرده است؛ البته وعده هایی بوده که هنوز عملیاتی نشده است.

وی در مورد سخن مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مورد ناز کردن طرف چینی عنوان کرد: ظاهرا موضوع جدی است وطرف چینی گفته که به تعهدات خود عمل نمی‌کند و از شهرداری ودولت پیگیر هستند و بعید است که دو رام قطاری که گفتند در بهمن ماه رونمایی شود و در زمان مقرر وارد شود.

تشکری هاشمی در مورد زمانبندی جدید رونمایی از قطارهای چینی در بهارسال آینده نیز گفت: زمان تحویل نباید براساس تمایلات ذهنی باشد؛ بلکه زمانبندی براساس تفاهم و جداول قرارداد است و طرف چینی گویا به تعهدات خود عمل نکند.

طرف چینی از انجام  تعهدات خود استنکاف کرده؛ البته اخیرا مدیران شهرداری سفر به چین داشتند که مصادف شده بود با حضور تیم وزارت خارجه و قرار شد که آنها نیز این موضوع راپیگیری کنند و باید صبر کنیم تا پیگیری ها انجام‌شود

وی در مورد دلایل ایجاد ایراد در قرارداد چین برای تامین‌واگن‌های مترو گفت: دقیقا نمی دانیم که بر چه اساس و دلایلی قرارداد چین به مشکل برخورده است اما می دانیم که طرف چینی از انجام  تعهدات خود استنکاف کرده؛ البته اخیرا مدیران شهرداری سفر به چین داشتند که مصادف شده بود با حضور تیم وزارت خارجه و قرار شد که آنها نیز این موضوع راپیگیری کنند و باید صبر کنیم تا پیگیری ها انجام‌شود؛ اما دقت داشته باشید که وقتی قراردادی مشمول گذشت زمان می‌شود و از سال ۹۶ تاکنون این قرارداد باز می ماند و پیش پرداخت هم در روزهای آخر تفاهم نامه آنهم به صورت ناقص پرداخت شده، طبیعی است که این موضوع با چالش مواجه شود و به نظر می رسد نه در بهمن ماه و نه در بهارسال آینده قطارها وارد تهران نمی‌شود و باید موضوع پیگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در مورد سرانجام تذکرش در مورد وضعیت ون‌ها  و احتمال استیضاح شهردار تهران ادامه داد: خوشبختانه دستگاهای نظارتی هم بر این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و اما برای استیضاح که انتظار مخاطبان است با توجه به شرایط موجود باید عاقلانه قدم برداشته شود و تاکنون چنین برنامه ای نداریم شاید در آینده این گام اجرایی شود.

وی در سخنانی گفت: ما تلاش می‌کنیم گره شهر را باز کنیم، دیگران را متهم کردن و به دنبال مقصر گشتن راه به جایی نمی‌برد، مدیران شهری باید انسجام و هماهنگی داشته باشند، امیدواریم در ماه‌های پایانی این دوره مدیریت شهری به جای فرافکنی در پی آن برویم که کمک باشیم و نارسیسیم فکری را کنار بگذاریم.

تأمین پیش‌پرداخت‌ها از طریق بانک شهر
 
وی ادامه داد: 9 درصد پیش‌پرداخت‌ها از طریق بانک شهر برای طرف چینی تأمین شده و درست است که دولت باید پرداخت می‌کرد نه شهرداری، اما به هر حال پرداخت شده است.
 
عدم کفایت توضیحات شهردار تهران
 
تشکری هاشمی با اشاره به طرح سؤالی که چندی پیش از شهردار تهران صورت گرفت؛ اظهار کرد: متأسفانه آقای زاکانی توضیحاتی داد که به هیچ عنوان کفایت نکرد و ما را قانع نکرد. هرچند مستمسک نامه ‌ای کردند که 2 روز قبل از جلسه طرح سؤال از وزارت کشور نامه‌ای مبنی بر عدم اجرای تعهدات را ارائه دادند؛ اما همچنان اشکالات و ایرادات به عملکرد شهرداری وارد است و بازهم این فرصت را برای شهرداری قائل هستیم که از خود دفاع کند. اما همچنان هم شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده و اشکالات پابرجا هستند.
 
ورود دستگاه‌های نظارتی و استیضاح
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی هم بر این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و راهکار استیضاح که انتظار مخاطبان است با توجه به شرایط موجود باید عاقلانه برداشته شود و تاکنون چنین برنامه‌ای نداریم. شاید در آینده این گام اجرایی شود.
 
مشکلات انتصابات در شهرداری
 
وی درباره انتصابات در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: متأسفانه در برخی انتصابات شرط احراز رعایت نشده و افرادی به ‌صورت بداهه وارد سیستم می‌شوند و تا می‌خواهند بدانند که دفترشان کجاست؛ سمتشان تغییر می‌کند. امیدوارم این دوره درس عبرتی شود تا دوران تاریک انتصابات با این مدل از بین برود.
 
اختلاف بر سر واردات تراموا و تمرد از مصوبات شورا
 
عضو شورای شهر تهران، با انتقاد شدید از اقدام شهرداری در وارد کردن تراموا به تهران بدون انجام مطالعات و ارزیابی‌های لازم، این اقدام را تمرد از مصوبات شورای شهر خواند و در ادامه بیان کرد: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری موظف بود اگر طرحی در این خصوص دارد؛ مطالعات و ارزیابی‌های خود را ارائه دهد. اما در یک تمرد مشکلاتی وجود دارد؛ دلیلی ندارد یک شرکت چینی تصمیم بگیرد تراموا را در تهران بیاورد. مضافاً بر اینکه تمرد از مصوبات شورا نه منطقی، نه قانونی و نه پذیرفته شده به لحاظ علمی است. 
 
وی تأکید کرد: مگر می‌شود بگوییم چون یک کشور به ما تراموا هدیه داده است؛ از مصوبات شورا باید چشم ‌پوشی کرد؟ 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مطابق با اخبار، دو دستگاه تراموا به گمرک رسیده است؛ اصل تراموا نادیده گرفتن مصوبات قانونی است. 
 
تشکری هاشمی همچنین به این نکته اشاره کرد که تراموا نیازمند زیرساخت‌های گسترده‌ای مانند خطوط ریلی، ایستگاه‌ها، برق‌رسانی، تعمیرگاه و آموزش نیروی انسانی است و بدون فراهم کردن این زیرساخت‌ها، وارد کردن تراموا اقدامی بیهوده و هدر دادن منابع خواهد بود.
 
مشکلات پلاک شهرستان در تهران
 
وی درباره تردد خودروهای غیربومی و با پلاک شهرستان در شهر تهران گفت: متأسفانه عمده دوربین‌های محدوده حمل و نقل خراب هستند و تعداد زیادی خودروی ممنوعه وارد محدوده‌های ترافیکی تهران می‌شوند و این درحالی است که نزدیک به 250 هزار خودروی غیرمجاز، وارد محدوده شده اند. ما نمی‌توانیم عوارض پلاک شهرستان را در تهران بگیریم زیرا تا این لحظه پلیس هیچ جریمه ‌ای نمی‌کند و تعدادی از این آشفتگی استفاده می‌کنند و تاکسی‌های برخط تبدیل به یک چالش جدی برای شهر شده‌اند.
 
فناوری‌های برقی و تاکسی‌های برقی
 
تشکری هاشمی درخصوص تاکسی‌های برقی خریداری شده از چین گفت: فناوری‌های برقی با سرعت زیادی درحال تغییر است و امیدواریم آنچه خریداری شده حداقل تا سال‌های آینده مشکلاتی ایجاد نکند.
 
خطوط HOV و اولویت‌بندی
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره خطوط HOV گفت: فعلاً خط زرد رنگی در بزرگراه همت کشیده شده است و نیازمند توسعه است. این کار، هیچ اولویتی ندارد. ما باید برای اتوبوس‌های خود خطوط ویژه ترسیم کنیم؛ اولویت ما خودروهای شخصی نیستند؛ تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در اولویت هستند و بعید می‌دانم این طرح در ماه‌های پایانی سال به نتیجه برسد.
 
مشکلات تجهیزات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی
 
وی درخصوص تجهیزات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به پنل‌های خورشیدی گفت: در طی تمام سال‌های گذشته چراغ‌ها دارای UPS بودند که بتوانند در زمان قطعی برق انرژی را تأمین کنند، اما طی 7 سال اخیر و در این دوره علی‌رغم ردیف بودجه UPS خریداری نشده است و گفته شد درحال انعقاد قرارداد برای خرید باتری‌های جدید هستند. ترافیک‌های سنگینی در تقاطع‌ها به دلیل قطعی برق ایجاد می‌شود و برای رفع این ترافیک‌ها باید قرارداد همین UPSها منعقد شود، اما شهرداری نه این کار را کرده و نه سولارها را خریداری کرده و شهرداری قول داده که این مشکل را حل کند.
 
مشکلات تاکسی‌های گمرکی و توزیع اتوبوس‌ها در مناطق
 
تشکری هاشمی گفت: توزیع اتوبوس‌ها در مناطق باید مطابق با توسعه مناطق باشد و نگاه باید به نیمه جنوبی شهر باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: گفته ‌اند حدود 500 تاکسی در گمرک و شماره‌گذاری است؛ اما باید توجه کرد که آیا این تاکسی‌ها مقرون به صرفه هستند یا خیر؟
وی با تأکید بر اینکه از برقی‌سازی حمایت می‌کنیم؛ اظهار کرد: برقی‌سازی باید با منطق باشد و خیابان جمهوری و مابقی خیابان‌هایی که مسافر زیادی دارند می‌توانند به عنوان مسیر تردد ناوگان برقی باشد.
 
برنامه چهارم و حمل و نقل پاک
 
تشکری هاشمی درباره برنامه چهارم نیزیادآور شد: بخش‌های زیادی از این برنامه از جمله حمل و نقل پاک، انسان‌محوری، دوچرخه‌سواری از برنامه به شدت عقب هستیم و البته در بخش‌هایی از جمله تکمیل خطوط مترو کارهایی شده است.
 
سنگ‌اندازی در قراردادها
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص اظهارات برخی مبنی بر سنگ‌اندازی اعضای شورا در قراردادها گفت: این نوع فرافکنی از عادت کسانی است که موارد را مطرح می‌کنند. 
وی اضافه کرد: قبل از تصویب این لایحه آنها مذاکرات خود را انجام داده بودند و حتی وقتی تقاضای 48 ساعت زمان کردیم؛ به ما گفتند اگر قرارداد تصویب نشود کشور ضرر می‌کند. اما با گذشت یک سال از دریافت مجوز تنها بخش اندکی از قرارداد محقق شده است. هنوز سیستم هوشمند، ون و موتور سیکلت وارد نشده است.
 
مشکلات ردیف‌های بودجه
 
وی ادامه داد: گفتند که هیچ ردیفی برای موتور برقی وجود نداشته است. اما برای این موضوع ردیف‌هایی وجود داشته است و این چگونه چوب لای چرخ گذاشتن است که آنها قرارداد می‌بندند، اما وقتی به نتیجه نمی‌رسند؛ منتقدان را مشکل می‌دانند.
این عضو شورا اضافه کرد: اگر آنها کار خود را به درستی انجام می‌دادند اکنون قرارداد به نتیجه می‌رسید؛ علیرغم مخالفت اعضای شورا با تراموا می‌بینیم که تراموا وارد شده است ضمن آنکه منتقدان از سر دلسوزی انتقاد می‌کنند و این انتقادها باید دیده شود.
 
سرنوشت سیستم هوشمند شهر
 
تشکری هاشمی در ادامه در خصوص سرنوشت سیستم هوشمند شهر گفت: متأسفانه سرنوشت سیستم هوشمند شهر مبهم است و فقط به کارتخوان‌ها محدود نمی‌شود و چندین میلیارد تومان عدم‌النفع برای شهر به وجود آورده‌اند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون گفته شده در شهر تهران انتصاب رئیس راهنمایی و رانندگی و سیاست‌های اعمالی باید با هماهنگی شهرداری تهران باشد و طبیعی است اگر شهرداری برنامه‌های خود را نگوید مشکلاتی بوجود می‌آید و ریاست شورای ترافیک با شهردار تهران است.
 
تعیین تعرفه برق خودروها
 
وی با اشاره به تعیین تعرفه برق خودروها گفت: وزارت نیرو باید این مشکل را حل کند و تعرفه‌ها را مشخص کند. همان طور که وزارت نفت، مکلف به ایجاد جایگاه سوخت است؛ وزارت نیرو نیز باید محل شارژ خودرو را ایجاد کند.
 
مشکلات اسقاط موتور سیکلت‌ها
 
تشکری هاشمی درخصوص اسقاط موتور گفت: باید به ازای هر موتور سیکلت یک دستگاه موتور اسقاط شود؛ اما این موضوع به درستی انجام نمی‌شود و مشاهده می‌شود یک خودرو قدیمی برابر با چندین خودرو آلودگی دارد.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه برنامه ما پیگیری موضوع آلودگی هوا است؛ در آینده‌ای نزدیک بر دعوت از مقامات کشور درخصوص سوخت، صنعت و راهکارهای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صحبت خواهیم کرد.
 
بازنگری طرح جامع ترافیک
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح جامع گفت: بازنگری طرح جامع درحال انجام است و طرح جامع ترافیک در شورای عالی ترافیک ارائه شده و هنوز به تصویب نرسیده است. از آنجایی که این طرح براساس داده‌های سال 93 است؛ باید داده‌های آن به روز رسانی شود و باید گام‌ها برای طرح جدید برداشته شود.
 
توسعه خط 2 مترو
 
وی درباره توسعه خط 2 مترو گفت: ایستگاه پایانی این خط با پایانه شرق 3 کیلومتر فاصله دارد و بخش اعظمی از ایستگاه پایانه انجام شده و تا یک سال و نیم دیگر می‌تواند به پایان برسد. در متمم بودجه برای آن منابع می‌گذاریم تا این 3 کیلومتر باقی مانده به تکمیل برسد. 
 
وی ادامه داد: درحال حاضر علاوه بر ون‌هایی که به صورت رایگان مسافران را از پایانه قدیم به پایانه جدید می‌برند؛ اتوبوس‌هایی نیز تأمین شده است.
 
تونل شهید متوسلیان
 
تشکری هاشمی درخصوص تونل شهید متوسلیان گفت: با توجه به اینکه در اولویت شهر تهران نیست؛ تأکید شد اگر سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری شد می‌توان این تونل را اجرایی کرد.
قرارداد چین و مشکلات آن رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قرارداد چین می‌توانست جهش خوبی ایجاد کند، اما شرط و شروط آن با دقت دیده نشد. بخشی از تفاهم‌ها و مذاکرات را به عنوان تعهد مطرح کردند و اعداد و ارقام متفاوتی درخصوص این قرارداد گفته شد.
وی ادامه داد: ضعف کارشناسی، هماهنگی ضعیف با دولت، تغییرات مکرر مدیریتی، عدم هماهنگی با شورای شهر تحت عنوان محرمانگی چالش‌های این قراردادها است. تغییر و تحولات دولت هم کمی نقش داشت و اگر پازل‌ها را کنار هم بگذاریم مجموعه‌ای از ناکارآمدی‌ها را مشاهده می‌کنیم. 
این عضو شورا تأکید کرد: همچنان بنای ما بازگشایی گره‌های شهر است و کمک می‌کنیم تا مسائل مردم حل شود. فرافکنی‌ها و به دنبال مقصر گشتن مطرح نیست. ماهی را هر وقت از آب بگیریم؛ تازه است.
 
تغییرات مکرر مدیریتی
 
تشکری هاشمی در پایان این نشست با انتقاد از تغییرات مکرر مدیریتی در شهرداری تهران بیان کرد: در اکثر واحدهایی که با این قرارداد مواجه بوده‌اند شاهد تغییرات مکرر بوده‌ایم. در این ماه‌های پایانی به جای تلف کردن وقت خود باید به سمت حل مشکلات مردم برویم و خودشیفتگی خود را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب