دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 11:46
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

اجرای طرح «کلاس قهرمان» و «حیات پویا» برای افزایش تحرک در دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: طرح‌هایی از قبیل کلاس قهرمان، حیات پویا و مسابقه با والدین برای افزایش تحرک در دانش‌آموزان و پیشگیری از چاقی اجرا می‌شود.
کد خبر : 95005

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با توجه به ابتلای بیش از 21 درصد دانش آموزان به چاقی، گفت: برای افزایش تحرک در دانش آموزان طرح‌هایی از جمله «کلاس قهرمان» در نظر گرفته شده است. در این طرح تلاش شده با ارائه چند رشته ورزشی و در نظر گرفتن امتیاز، دانش آموزان به صورت گروهی (هر کلاس یک گروه) وارد عرصه شوند و به رقابت با یکدیگر بپردازند و در نهایت یک کلاس از هر مدرسه به عنوان «کلاس قهرمان» انتخاب شود.


وی افزود: در نهایت کلاس قهرمان باید با معلمان خود به رقابت بپردازد که این مساله می‌تواند برای سایر دانش آموزان نیز جذاب و مشوق حضور برای تماشا باشد.


حمیدی در ادامه یادآور شد: هم‌چنین برای تشویق دانش آموزان و خانواده‌ها به تحرک، مسابقه پدر و پسر در مدارس پسرانه و مسابقه مادر و دختر در مدرسه دخترانه در نظر گرفته شده است.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش طرح «حیات پویا» را یکی دیگر از اقدامات وزارتخانه برای افزایش تحرک در دانش آموزان دانست و افزود: در کف و دیوار مدارس قاعده بازی‌های مختلف را ترسیم کردیم تا دانش آموزان بتوانند حداقل استفاده را از حیاط مدرسه ببرند.



انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب