دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 11:06
در گفت‌‌وگو با آنا؛

محمود افشاردوست: پیش‌بینی برد در هفته اول لیگ جهانی را نداشتیم/ برای ورود بانوان به ورزشگاه به قدرتی بالاتر از فدراسیون نیاز داریم

دبیر فدراسیون والیبال گفت: موضوع ورود بانوان در هفته سوم لیگ جهانی از طرف فدراسیون و شخص داورزنی در حال پیگیری است اما به قدرتی بالاتر از فدراسیون نیاز داریم تا مجوز حضور بانوان در سالن صادر شود.
کد خبر : 95002

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد ملی‌پوشان در هفته اول لیگ جهانی گفت: «نتایج برای ما قابل قبول است و قبل از اینکه تیم به برزیل اعزام شود پیش بینی این را داشتیم که هفته اول لیگ جهانی برای بازیکنان سخت خواهد بود.»


وی افزود: «حتی ما پیش بینی این را هم داشتیم که تیم در هیچ مسابقه ای برنده نشود چرا که پس از فشاری که از مسابقات انتخابی المپیک به بازیکنان وارد شده بود و همچنین سفر طولانی مدت آنها به برزیل ناخودآگاه دچار افت شدند. از طرفی یکی از مشکلات بازیکنان در ریو اختلاف ساعت بود به طوری که هنوز ساعت خواب آنها تنظیم نشده است ولی با همه این مشکلات توانستند از سه بازی یک برد به دست بیاورند و مقابل تیم آرژانتین هم فوق العاده ظاهر شدند.»


دبیر فدراسیون والیبال در ادامه تاکید کرد: «خوشبختانه تیم رفته رفته وضعیت بهتری پیدا کرد و به طور حتم با شناختی که از بازیکنان و کادر فنی داریم آنها در صربستان بهتر از ریو ظاهر خواهند شد اما نباید سطح توقع را از والیبالیست ها بالا برد چرا که آنها رقابت های پرفشاری را برای کسب سهمیه المپیک متحمل شدند و لیگ جهانی فرصتی برای بهره وری و آمادگی آنها برای المپیک خواهد بود. البته امتیاز لیگ جهانی برای سال بعد اهمیت دارد به همین منظور کادر فنی تلاش می کند تا تیم در سطح یک بماند تا برای سال آینده مشکلی پیش نیاید و ما امتیاز را از دست ندهیم.»


افشاردوست همچنین به وضعیت فرهاد قائمی و امیر غفور اشاره کرد و گفت: «برای ما سلامتی بازیکنان مهتر است بنابراین قرار نیست این دو بازیکن در صربستان به تیم ملحق شوند. فرهاد قائمی روز جمعه از بیمارستان مرخص شده و طبیعی است که باید در خانه همچنان بماند و استراحت کند تا دوباره بدنش به شرایط قبل برگردد. به امیر غفور هم اعلام کردیم تا زانویش به بهبودی کامل نرسیده نیازی به حضورش در مسابقات نیست. در حال حاضر غفور در حال فیزیوتراپی است و زانویش تحت درمان است اگر شرایطش بهتر شد و توانست بازی کند در هفته سوم در تهران مقابل تیم ها به میدان می رود در غیر این صورت خودش را برای میدان مهمتر و المپیک آماده می کند.»


دبیر فدراسیون والیبال همچنین در مورد میزبانی ایران و حضور بانوان در این رقابت ها اظهار کرد: «نباید زیاد به این موضوع بپردازیم چرا که باعث ایجاد حساسیت می شود و کشورهای خارجی و همچنین فدراسیون جهانی والیبال به این موضوع واکنش نشان می دهند. داورزنی مدام در حال پیگیری است تا اجازه ورود بانوان را به ورزشگاه ها بگیرد اما قدرتی بالاتر از فدراسیون باید به این موضوع ورود پیدا کند. هم اکنون مشخص نیست که آیا بانوان می‌توانند در هفته سوم در سالن حضور پیدا کنند یا نه. از سوی دیگر فدراسیون جهانی هم تاکنون در این مورد به نکته‌ای اشاره نکرده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته