دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 11:21
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا:

اکثر واگن‌های مترو نیازمند تعمیرات هستند/ هزینه ساخت هر 100 کیلومتر خط مترو 15 هزار میلیارد است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو با مشکل کمبود واگن رو‌به‌رو است، گفت: برای ساخت هر 100 کیلومتر شبکه خطی مترو حدود 15 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.
کد خبر : 95001

احمد دنیامالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به کمبود بودجه در خصوص ساخت و راه‌اندازی خطوط مترو اظهار کرد: با بودجه فعلی شاید بتوانیم ساخت‌ تونل، روسازی و سیگنالینگ ایستگاه‌ها را انجام دهیم اما در تامین واگن‌ها اگر دولت کمک لازم را انجام ندهد به شدت با مشکل مواجه خواهیم شد.


وی با بیان اینکه حتی در حال حاضر شرکت بهره‌برداری مترو با مشکل کمبود واگن رو‌به‌رو است، اضافه کرد: خطوط هر چه قدر هم که توسعه پیدا کند اگر واگن کافی وجود نداشته باشد بی‌فایده است و با افزایش طول مسیر‌ها نیاز به واگن‌های بیشتری خواهیم داشت.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از واگن‌هایی که هم‌اکنون از آنها استفاده می‌شود نیازمند اورهال(تعمیرات) هستند، عنوان کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی ما مجبوریم که بدون انجام اورهال از این واگن‌ها در شبکه‌های ارتباطی مترو استفاده کنیم.


دنیامالی با بیان اینکه بیشترین نگرانی در بحث مترو تامین واگن‌ها است، تصریح کرد: اگر زمان را به دلیل کمبود منابع از دست دهیم و تونل‌ها ساخته شود در آن زمان مجبوریم به سراغ فاینانس‌های خارجی برویم اما اگر امروز از تامین کننده واگن داخلی حمایت کنیم طبیعتا زمان کافی برای استفاده از تولید داخل داریم.


به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران برای ساخت هر 100 کیلومتر شبکه خطی مترو حدود 15 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.


وی تاکید کرد: اگر به مشکل مالی برنخوریم شهرداری می‌تواند به تعهدات مالی خود در قالب برنامه 5 ساله دوم در خصوص تکمیل خطوط مترو در پایتخت عمل کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته