دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیر رادیو قرآن: آموزش مباحث قرآنی را برای نوجوانان برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم

برنامه‌های رادیو قرآن، با حضور محمدحسین محمدزاده در نشستی خبری تشریح شد. در این نشست به برنامه‌های آتی این شبکه رادیویی با محوریت نوجوانان اشاره شد.
کد خبر : 94986

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نشست خبری تشریح برنامه‌های رادیو قرآن، شب‌گذشته (شنبه 29 خردادماه) در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.


محمدحسین محمدزاده –مدیر رادیو قرآن- در این نشست با اشاره به استقبال چشمگیر مخاطبان در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های این شبکه گفت: «این ماه فرصت خوبی است برای برنامه‌ریزی آموزش‌های علوم قرآنی. به همین خاطر ما برنامه‌های خود را در این ماه، 30 قسمه ساخته و روی آنتن می‌فرستیم تا حتی اگر مخاطبی تنها یک قسمت از این برنامه‌ها را شنید، از آن استفاده کند.»


وی ضمن بیان این مطلب که برنامه‌های آموزشی حول محورهای آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تلاوت، احکام و مفاهیم قرآن پخش می‌شوند، ادامه داد: «سعی کرده‌ایم در بخش‌های آموزشی، از اساتید و کارشناسان تراز اول کشور استفاده کنیم؛ مانند دکتر محسن میرباقری که سیر مباحث اخلاقی قرآن را آموزش می‌دهد.


مدیر رادیو قرآن اظهار داشت: «سال گذشته در رمضان، طرح‌های فراگیری داشتیم که یکی از آن‌ها «قران کتاب زندگی» و امسال نیز این طرح را دنبال کرده‌ایم. مضاف براینکه تقسیم‌بندی 30 قسمته برنامه‌ها در هر قسمت با آیه‌ای مرتبط، به مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی و شعار سال که اقتصاد مقاومتی است، دنبال می‌شود.»


وی همچنین درباره حضور اساتید حوزوی گفت: «ما از برترین اساتید حوزه مانند آیت‌الله جوادی املی استفاده کرده‌ایم که هرشب برنامه سروش هدایت را اجرا می‌کنند. همچنین آیت‌الله ضیاءآبادی نیز تفسیر سوره ابراهیم را هر روز راس ساعت 17:05 پخش می‌شود.»


محمدزاده ضمن اشاره به برنامه‌های آموزش ترتیل قرآن که با پخش صوت قرآن قاریان همراه است، از پوشش و پخش برنامه شب‌های نورانی که در ماه رمضان هر شب در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود خبر داد و گفت: «یکی دیگر از اقدامات ما، پخش چهار نوبت قرائت قاریان مطرح ایران و مصر در ساعت‌های 5 بامداد، 11:30، 19 و 24 است.»


وی ادامه داد: «یکی از وظایف رادیو قرآن، حفظ فرهنگ و هنر تلاوت است زیرا تلاوت، یکی از اصیل‌ترین هنرهای اسلامی است که از زمان نزول وجود داشته و پیامبر اکرم نیز بر زینت دادن به قرآن در تلاوت، تاکید داشته‌اند.»


مدیر رادیو قرآن ضمن اشاره به پخش برنامه «شهر قرآن» و انعکاس اخبار نمایشگاه قرآن کریم در این برنامه، به محوریت مقطع سنی نوجوان در برنامه‌های آتی این شبکه اشاره کرد و گفت: «در ماه مبارک رمضان از کارشناسان خواسته‌ایم که بخشی از مباحث را به حوزه نوجوانان اختصاص دهند. از این رو مقطع سنی نوجوان را به دو گروه 12 تا 15 و 15 تا 18 سال تقسیم کرده‌ایم و قصد داریم با حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی، مباحث آموزشی برای این گروه‌ها را دنبال کنیم.»


محمدزاده گفت: «یکی دیگر از برنامه‌های امسال ما، برگزاری فاز دوم از مسابقه اینترنتی تلاوت است که مدتی است با محوریت نوجوانان کلید خورده. نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند 3 دقیقه از تلاوت خود را برای دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند تا داوری شود. لازم می‌دانم بگویم که اگر ظرفیت‌های لازم وجود داشته باشد، قصد داریم این مسابقه را در ابعاد بین‌المللی گسترش دهیم.»


وی در پایان با اشاره به اذان‌های جدیدی که در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شوند افزود: «فرایند تولید و کارشناسی این اذان‌ها را شورای عالی قرآن انجام داده و این 7 اذان تازه که از شبکه‌های ملی، ازجمله رادیو قرآن پخش خواهند شد، فردا -30 خردادماه- با مشارکت رادیو قرآن و نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته