دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1395 - 16:01
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای شاهین‌شهر، شوشتر، سیرجان، نور، رودهن، مینودشت و سما اهواز

هیات سنجش و نظارت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به صورت سرزده از روند برگزاری امتحانات و فعالیت‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر بازدید کردند.
کد خبر : 94972

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در دیدار از واحد شاهین شهر که دکتر مجلسی و ملائی‌نژاد بازرسان هیات سنجش و نظارت آموزشی حضور داشتند، مسئول امور آموزشی واحد با ارائه توضیحاتی به سوالات بازرسان پاسخ داد.


سرپرست دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر نیز با تشکر از حضور این تیم بازرسی، نظارت را از ارکان مدیریت هر سیستم دانست و گفت: «تمام تلاش من و همکارانم ایجاد بستری مناسب برای دانشجویان است که بتوانند در یک فضای آرام و بدون دغدغه نتیجه یک ترم تلاش خود را در قالب امتحانات پایان ترم ارائه کنند.»


دکتر سیدحمیدرضا رئیس السادات ادامه داد: «بحمدالله امروز که آخرین روز برگزاری امتحانات نیم‌سال دوم ۹۵-۹۴ است را در حالی پشت سر می‌گذاریم که امتحانات در این واحد در کمال سلامت برگزار شده و این در سایه تلاش همه همکاران این واحد دانشگاهی محقق شده است.»


در ادامه مجلسی از بازرسان هیات سنجش و نظارت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بازدید از حوزه‌های امتحانی و قسمت قرنطینه از نظم حاکم در برگزاری امتحانات تشکر کرده و نکاتی در این زمینه راهنمایی کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر


جلسه هیات قشر پایگاه شهید کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر برگزار شد.


در این جلسه اعضای پایگاه شهید کلانتری، دکتر پوربختیار رئیس واحد، گیلانی جانشین ناحیه مقاومت سپاه شوشتر، حمیدی اصل فرمانده بسیج کارمندی شوشتر و حجت الاسلام حمیدی نسب نماینده رهبری در سپاه شوشتر حضور داشتند.


پوربختیار با تاکید بر نقش بسیج در ارتقای سطح فرهنگی جامعه، حضور این نهاد در ادارات و سازمان‌ها را بسیار مهم برشمرد.


در این برنامه، حجت‌الاسلام حمیدی نسب در رابطه با برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداخت و پس از آن با اهدای لوح از زحمات محمدعلی حسین زاده، فرمانده پایگاه شهید کلانتری دانشگاه آزاد شوشتر تشکر به عمل آمد.


سما اهواز


رئیس شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان به همراه مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز از محل برگزاری امتحانات آموزشکده سما اهواز بازدید به عمل آوردند.



شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بازدید از قسمت‌های مختلف حوزه‌های برگزاری و روند برگزاری امتحانات،از نظم و انضباط حاکم بر حوزه امتحانی و وجود امکانات سرمایشی مناسب در محل برگزاری امکانات با توجه به گرمای هوا ابراز رضایت کرد و از مجموعه سما اهواز به دلیل اهتمام در اجرای بخشنامه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر استفاده از کارکنان و اعضای هیات علمی در برگزاری امتحانات و همچنین رعایت صرفه‌جویی‌های لازم تشکر و قدردانی کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان


تفسیر سوره حجرات ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.


کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در مسجد امام جعفر صادق (ع) تفسیر سوره حجرات را با کلاس درس حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی آغاز کردند.


حسینی در نخستین جلسه تفسیر سوره حجرات گفت: «سوره حجرات بیشتر به مسائل پیامبر و جامعه اسلامی و شیوهٔ ارتباط نسبت به یکدیگر است.»


وی بیان کرد: «قصد داریم در این دوره بیشتر به سمت اخلاق اجتماعی که در این سوره به آن پرداخته شده بپردازیم و اخلاق اجتماعی یکی از مسائل امروز جهان نیز است.»


حسینی اهمیت تقوا و جایگاه انسان در نزد خدا خدا را یکی دیگر از محورهای مهم این سورهٔ قرآن دانست.


تفسیر سوره حجرات طبق بخشنامه سازمان مرکزی و همزمان با واحدهای دانشگاه آزاد در واحد سیرجان نیز برگزار می‌شود که پس از پایان دوره از سوی دفتر مطالعات آموزش نیروی انسانی دانشگاه به عنوان آشنایی با تفسیر سورهٔ حجرات به مدت ۳۲ ساعت برای شرکت کنندگان گواهی صادر خواهد شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور


به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان ماه میهمانی خداوند و ماه نزول کلام وحی و به همت معاونت دانشجویی فرهنگی، بسیج استادان و بسیج دانشجویی طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با عنوان تفسیر و ترجمه سوره حجرات در ایام ماه مبارک رمضان در واحد نور در حال برگزاری است.


دکتر صدرالدین متولی با توجه به حدیثی از امام صادق (ع) درباره ماه مبارک رمضان که (خواب روزه دار عبادت، خاموشی وی تسبیح، عملش پذیرفته شده و دعای وی مستجاب است) گفت: «طبق سنوات گذشته و به منظور بهره گیری بیشتر از ماه مبارک رمضان و در راستای ارتقای معنوی همکاران در این مجموعه دانشگاهی برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که با همکاری دیگر حوزه‌های دانشگاه انجام می‌گیرد.»


رئیس واحد نور گفت: «انسان روزه دار در سایه آرامشی که در ماه رمضان کسب می‌کند می‌تواند، بسیاری از تنش‌هایی که ریشهٔ بسیاری از بیماری‌های امروزی است را کنار گذاشته و با حفظ این آرامش در ادامه، سلامت روان خود را تضمین کند و آنچه بیش از هرچیز در موهبات و برکات این ماه عزیز مشهود است، تمرین بندگی خداست.»


متولی درباره برگزاری برنامه‌های مختلف در این واحد دانشگاهی بیان کرد: «ختم قرآن کریم و جزء خوانی در ماه مبارک رمضان؛ محفل انس با قرآن کریم، نماز جماعت، ادعیه ماه مبارک، اجرای طرح رمضان بهار قرآنی (تفسیر سوره حجرات)، بیان احکام شرعی بعد از نماز جماعت، از جمله برنامه‌هایی است که در این ماه پر فیض و برکت اجرا خواهد شد.»


وی ابراز امیدواری کرد این گونه مراسم و برنامه‌ها بتواند برای همکاران نقش مثبت و ارزنده داشته باشد.


رئیس واحد نور افزود: «در این دوره، ثبت نام از کارکنان و استادان علاقه‌مند برای شرکت در طرح به صورت حضوری از سوی امور اجتماعی فرهنگی انجام گرفت.


وی با توجه به اینکه این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، یادآوری کرد: «کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره حجرات همه روزه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه برگزار می‌شود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت



پنجمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با محوریت سوره حجرات در واحد مینودشت در حال برگزاری است.


ایوب سرایلو مسئول کانون قرآن وعترت واحد مینودشت هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای سطح معرفت و دانش اعضای هیات علمی و کارکنان در حوزه فرهنگ و معارف آسمانی قرآن دانست.


وی گفت: «این دوره ۳۲ ساعت، دارای آزمون پایان دوره و از مزایای آن صدور گواهی از سوی دفتر توانمند سازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه، اعطای لوح از طرف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و اهدای جوایز به نفرات اول تا سوم است.»


مدرس این دوره آموزشی نیز با بیان اینکه هدف خداوند از نزول قرآن کریم خارج کردن از ظلمات به سوی نور است در این کارگاه آموزشی اظهارکرد: «تلاوت صحیح و زیبای قرآن، تدبر و تأمل در آیات قرآن و عمل به آیات نورانی قرآن سه وظیفه‌ای سه وظیفه اصلی ما در برابر قرآن است.»


حجت الاسلام جواد شاملو قرآن را کتاب زندگی بشریت معرفی کرد و افزود: «ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تفکر و تدبر در افعال و صفات خدای بزرگ و روی آوردن به تهذیب نفس و تصفیه درون و پرداختن به محافل انس با قرآن است تا بتوان فضا را عطرآگین به کلام آسمانی کرد.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن


بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به مناسبت 31 خرداد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید پیامی منتشر کرد.


در این پیام آمده است: روزهای پایانی خرداد ماه برای جامعه دانشگاهی یادآور از دست دادن فردی از سلاله پاکان هم روزگار ماست.


دکتر مصطفی چمران عالمی جهادگر و جهادگری عالم بود که بدون شک می تواند أسوه ای بی بدیل برای إنسان های آزادیخواه و آرمان خواه در عصر حاضر باشد. وی که متولد ١٣١١ در محله سرپولک در جنوب تهران بود توانست در طول حیات خود به أوج رفیع قله های پیشرفت علمی و معنوی دست یابد. به طوری که سیر مدارج علمی در دانشگاه تهران و دانشگاه برکلی آمریکا در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما با درجه ممتاز علمی هم نتوانست بر روح بلندپرواز این انسان مومن و کمال طلب آرامشی باشد و او را مجاب نکرد تا در آمریکا بماند تا حدی که در وصیت نامه اش عنوان می کند که "متاسف نیستم ... از آن دنیای سرمایه داران و ستمگران گذشتم و به عالم محرومین و مظلومین وارد شدم". ایشان به کشور باز می گردد و سیر طریق الی الله را پیشه می کند و در همین راه به شهادت نائل شود. روز 31 خرداد که سالروز شهادت این مرد بزرگ در تقویم کشور به بسیج اساتید مزین شده است تا به همه ی استادان و رهپویان راه علم نشان دهد علم به تنهایی راه سعادتمندی نیست و حرکت در مسیر کمال وجودی نیازمند ایمان و تعهد عملی است.


بسیج اساتید و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ضمن گرامیداشت مقام این شهید والا مقام،‌ روز بسیج اساتید را به کلیه استادان، پژوهشگران، و فرهیختگان دانشگاهی تبریک عرض می کند و امیدوار است صیرت و منش این اسوه های علم و عمل سرمشق همه ی فعالان علمی کشور گردد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته