دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1395 - 16:34

درخواست نظام پرستاری از وزیر برای پیگیری شایعه «حق آرایش پرستاران»

دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، از وزیر بهداشت درخواست کرد با تشکیل شورای عالی انطباق، بر رعایت موازین اخلاقی در مراکز درمانی به ویژه بخش خصوصی، نظارت مستمر و فعال داشته باشند.
کد خبر : 94862

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حمید چراغی با انتقاد از انتشار برخی اخبار کذب مبنی بر دریافت «حق آرایش» پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی از آمادگی هیات مدیره نظام پرستاری تهران برای همکاری با شورای عالی انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس وزارت بهداشت خبر داد.


وی با بیان اینکه انتشار این خبر باعث مکدر شدن جامعه پرستاری شده است، اظهار کرد: این حرکات در راستای اهداف افراد خارج‌ نشین و معاند صورت می‌گیرد تا جایگاه زن ایرانی را در خانواده متزلزل کنند حال آنکه هم‌اکنون زن ایرانی نماد زن مسلمان در جهان است و با توجه به رعایت حجاب اسلامی خود می‌تواند در محیط کار به‌ نحو احسن حاضر و خدمت‌ رسانی کند که این امر در کشورهای منطقه مثال‌ زدنی است.


دبیر شورای عالی نظام پرستاری کشور افزود: در چند ماه اخیر این سومین حرکت در رابطه با گروه پرستاری است که جامعه پرستاری را با چالش مواجه می‌کنند و در مورد اخیر عنوان می‌کنند همکاران زن در بیمارستان‌های خصوصی «حق آرایش» دریافت می‌کنند.


وی ادامه داد: در همین راستا از رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند اسناد و مدرک مستند درخواست شده است تا واحد حقوقی نظام پرستاری تهران در جهت حفظ شأن و تکریم جامعه پرستاری این موضوع را پیگیری کند.


چراغی با بیان اینکه این موضوع به استناد مواد ۱ و ۲ قانون سازمان نظام پرستاری انجام می‌شود، ادامه داد: البته ما نیز معتقدیم برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی نسبت به پوشش کارکنان بی‌توجهی می‌کنند و با رعایت نکردن موازین اخلاقی منجر به شرایطی شدند که به‌ هیچ عنوان زیبنده یک محیط درمانی در کشور نیست. اما در خصوص موضوع اخیر با مدیران پرستاری چندین بیمارستان خصوصی مطرح در تهران تماس حاصل شده که همگی از پرداخت مبلغی تحت عنوان حق آرایش به کارکنان خود اظهار بی‌اطلاعی کرده و منکر آن شدند.


وی خاطرنشان کرد: مسئول پیگیری این امر بر اساس قانون مصوب سال ۶۴ تحت عنوان قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی تابعه بر عهده وزارت بهداشت تحت نظر شورای عالی انطباق با مسئولیت شخص وزیر بهداشت است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پرستاران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته