آموزش و پرورش استثنایی در انتظار عدالت/ مناسبسازی مدارس و رفع نیازهای دانشآموزان با نیازهای خاص
سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با خبرگزاری آنا اظهارکرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای تحصیل دانشآموزان با نیازهای ویژه، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدامات قابل توجهی را در زمینه تجهیز و مناسبسازی مدارس انجام داده است.
وی افزود: مدارس کشور بهطور مستمر در حال بهروزرسانی و تجهیز به امکانات خاص هستند تا دانشآموزان با نیازهای ویژه، اعم از دانشآموزان دارای اختلالات شنوایی، بینایی، جسمیحرکتی و یادگیری، بتوانند در محیطی مناسب و با استفاده از منابع آموزشی ویژه، فرآیند یادگیری خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند.
قاسمی تاکید کرد: این اقدامات در راستای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش و با هدف ارائه فرصتهای آموزشی برابر برای تمامی دانشآموزان انجام میشود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال همکاری نزدیک با سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای تسهیل دسترسی این دانشآموزان به امکانات و خدمات ویژه است.
مناسبسازی مدارس به عنوان یکی از اولویتهای اصلی این سازمان در نظر گرفته شده است و اقدامات اجرایی در این زمینه بهطور مستمر در حال پیگیری است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: در گامهای بعدی، برنامههایی برای گسترش و تکمیل این مناسبسازیها، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، پیشبینی شده است.
وی به ویژه بر لزوم تجهیز مدارس به فناوریهای نوین آموزشی تأکید کرد و افزود: این اقدامات نهتنها شامل تغییرات فیزیکی در مدارس میشود، بلکه بهطور ویژه به بهبود فرآیندهای آموزشی و ارتقاء مهارتهای معلمان در برخورد با دانشآموزان با نیازهای خاص نیز توجه ویژهای خواهد شد.
این تلاشها در جهت هموار کردن مسیر تحصیلی برای دانشآموزان استثنایی، میتواند گامی مؤثر در راستای کاهش تبعیضهای آموزشی و ایجاد فرصتهای برابر برای تمامی دانشآموزان باشد.
انتهای پیام/