پیشرفت در سنجش نوآموزان؛ تاکنون ۳۰۰ هزار نفر سنجش شدهاند
سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با خبرگزاری آنا، به توضیح فرآیند شناسایی و رفع نیازهای خاص آموزشی دانشآموزان پرداخت و اعلام کرد که سازمان آموزش و پرورش استثنایی از سن ۴ سالگی، سنجش نوآموزان را آغاز میکند.
قاسمی تاکید کرد: این سنجشها نهتنها به شناسایی توانمندیها و ضعفهای نوآموزان کمک میکند، بلکه در نهایت منجر به بهبود کیفیت آموزش در مدارس میشود.
وی افزود: امسال حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز اول ابتدایی باید مورد سنجش قرار گیرند.
پیشرفت در سنجش نوآموزان؛ تا کنون ۳۰۰ هزار نفر سنجش شدهاند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه، از پیشرفت در انجام این سنجشها خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نوآموز ابتدایی در سراسر کشور تحت ارزیابی قرار گرفتهاند.
وی افزود: سنجش نوآموزان در بدو ورود به مدارس، گامی مهم در جهت بهبود فرآیندهای آموزشی و رفع نیازهای خاص هر نوآموز است. این سنجشها کمک میکند تا برنامهریزیهای آموزشی متناسب با نیازهای واقعی نوآموزان طراحی شود.
نقش والدین و سامانه سیرت در فرآیند سنجش
سالار قاسمی همچنین در این گفتوگو از سامانه سیرت به عنوان ابزار اصلی برای ثبتنام و انجام سنجشهای نوآموزان یاد کرد.
وی از والدین نوآموزان خواست که برای انجام سنجش و ثبتنام، به این سامانه مراجعه کنند.
قاسمی توضیح داد: پس از انجام سنجش، نوآموزان معرفی میشوند و میتوانند برای ثبتنام در مدارس، از این فرآیند استفاده کنند.
به گزارش آنا، سنجش نوآموزان اول ابتدایی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و مؤثر در نظام آموزشی، میتواند تاثیری مستقیم در کیفیت آموزش و پرورش کشور داشته باشد. با شناسایی مشکلات و نیازهای خاص نوآموزان از همان ابتدای تحصیل، فرصتی برای آموزش بهتر و دقیقتر فراهم میشود. سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اجرای این طرحها، گامی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت آموزش عمومی و شناسایی نیازهای خاص دانشآموزان برداشته است.
انتهای پیام/