دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برپایی هشتمین نمایشگاه «بهار قرآن» در افغانستان

هشتمین نمایشگاه «بهار قرآن»، به همت شورای عالی قرآنی افغانستان و با حضور رایزن فرهنگی کشورمان در کابل برپا شد.
کد خبر : 94764

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه «بهار قرآن»، 24 خردادماه با اختصاص 30 غرفه به همت شورای عالی قرآنی افغانستان در مسجد جامع امام زمان(عج)، برگزار شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود ملی آغاز شد، سپس رضوانی بامیانی به قرائت پیام حضرت آیت‌الله محسنی مبنی بر اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها برای جوانان بسیار مؤثر است، سخن گفت.


پس از آن، حسن‌زاده، مسئول برپایی هشتمین نمایشگاه «بهار قرآن»، به معرفی این نمایشگاه پرداخت و گفت: مسئولیت این نمایشگاه از چهار سال اخیر، بر عهده شورای عالی قرآن افغانستان قرار گرفته است؛ در هشتمین دور از این نمایشگاه ۳۰ غرفه مختلف شامل غرفه‌های کتاب از ناشران داخلی و غرفه‌های تجسمی و مسابقات قرآنی دایر است.


خانم سیده مژگان مصطفوی، معاون انتشاراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طی سخنانی، گفت: این چنین نمایشگاه‌ها برای جوانان بسیار مؤثر است و ما نباید بگذاریم جوانان ما از فرهنگ اسلامی و دینی خود دور شوند.


ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است


رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در کابل در سخنان خود، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است. همانطور که در بهار، طبیعت شکوفا می‌شود، در ماه رمضان هم روح و روان انسان شکوفا می‌شود.


وی در ادامه تأکید کرد: جوانان باید با قرآن و قرآن خواندن آشنا شوند، در این ماه مبارک لازم است تا هر روز آیات قرآن کریم تلاوت شود و دیگران گوش فرادهند و این بهترین شکل قرآن خواندن در ماه مبارک رمضان است.


سید فاضل حسینی با اذعان اینکه، در این ماه مبارک، تلاوت آیات کلام‌الله مجید بسیار فضیلت دارد، تلاوت یک آیه از قرآن کریم در ماه رمضان برابر را با تلاوت کل قرآن در ماه‌های دیگر، است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته