دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1395 - 13:05

15 مرداد، آخرین مهلت شرکت در جشنواره مشارکت ملی گردشگری

معاون گردشگری ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: آخرین مهلت برای شرکت در جشنواره ملی گردشگری 15 مرداد ماه است.
کد خبر : 94747

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدعلی خلیلی اظهار کرد: سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی تا تاریخ 15 مرداد ماه پذیرای آثار علاقه‌مندان است.


وی افزود: آداب، سنن، آیین ها و رسوم از دیرباز از عوامل اتحاد و به هم پیوستگی جوامع و اقوام بوده‌اند. امروزه این موارد به شکل رویدادها و جشنواره‌ها، زیبایی و شکوه خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند.


وی عنوان کرد: جشنواره مشارکت ملی گردشگری یکی از رویدادهای مهم است که تاکنون تجربه ی دو دوره موفق برگزاری را داشته است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، با اشاره به اهمیت این جشنواره در توسعه گردشگری و بهبود فرهنگ سفر، افزود: این رویداد بعد از دو دوره موفق برگزاری، در سال جاری نبز فعالیت خود را از 15 اردیبهشت آغاز کرده و تا 15 مرداد از طریق وب‌سایت.www.irantourismfestival3.com پذیرای آثار علاقه‌مندان است.


خلیلی با بیان این مطلب که علاقه‌مندان می‌توانند در چهار حوزه عکس، فیلم، ایده و سفرنامه، آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند، اظهار داشت: این آثار می‌توانند در موضوعات مختلفی از جمله مهمان نوازی، خوراک ایرانی، پذیرایی، آداب و سنن، تنوع فرهنگی، پوشش سنتی، اقامت، صنایع دستی، گردشگری سلامت و بقاع متبرکه باشد.


وی نقاط مختلف خوزستان را دارای قابلیت‌های فراوانی برای انتخاب سوژه‌های مرتبط با جشنواره دانست و بیان کرد: خون گرمی و مهمان‌نوازی اقوام ساکن در کهن دیار خوزستان که زبان زد خاص و عام است، در کنار تنوع غذایی و آداب پذیرایی خاص خطه جنوب و سایر مصادیق جذاب خرده فرهنگ‌های ریشه‌دار در استان می‌تواند سوژه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به ارسال اثر در چهار حوزه جشنواره باشد.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، همچنین با اشاره به این که آثار دریافتی در نیمه دوم مرداد ماه داوری می‌شوند، افزود: همزمان با اختتامیه جشنواره در تاریخ 19 شهریور ماه، آثار به نمایش در می‌آیند و به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.


بر اساس این گزارش، گردشگری حلال‌گونه‌ای نوین از گردشگری است که امروزه روند رو به رشدی را تجربه می‌کند. این شاخه از گردشگری با مدنظر گرفتن موضوعاتی نظیر فرهنگ، مذهب و قوانین، باعث توسعه گردشگری در شهرهای اسلامی متناسب با موازین شرعی آنها می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته