دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1395 - 14:54

بزرگداشت استاد دکتر تاجری‌پور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا

معاونت دانشجویی فرهنگی واحد فسا اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت استاد عالیقدر مرحوم مغفور دکتر تاجری‌پور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز و از استادان سابق گروه کامپیوتر واحد فسا در نمازخانه دانشکده ادبیات این دانشگاه کرد.
کد خبر : 94690

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد باغبان به‌عنوان سخنران مراسم گفت: «یکی از مشکلات تاریخی بشر، جهل است و دیگری غفلت است. این دو با هم فرق دارند؛ جهل نادانستن است؛ اما غفلت این است که انسان به مسائل اساسی زندگی اش بی توجه باشد و به آنچه که باید توجه کند، توجه نکرده و به آنچه که باید اهمیت بدهد، اهمیت ندهد و مساله‌ای را که اولویت دارد، کنار گذاشته و آن را که اولویت ندارد، بااهمیت تلقی کند. بازی‌ها را به جدی و جدی‌ها را به بازی گرفته باشد؛ این غفلت است.»


این مبلغ دینی افزود: «غفلت از جهل حساس تر است؛ چرا که جهل با علم زدوده می شود؛ ولی غفلت با آموزشگاه‌ها و دانشگاهها، رفع نمی‌شود. اگر کسی در مقطعی عالم شود، دیگر جاهل نیست؛ اما قلمرو غفلت، بیماری فراگیر و خطرناکی می تواند باشد که حتی دامنگیر عالمان نیز بشود. تفاوت در این است که برای برطرف شدن جهل به علم نیاز است؛ ولی برطرف شدن غفلت، نیاز به ذکر دارد.»


باغبان ادامه داد:‌ «طبیعی است که اگر انسان غرق تماشا شود، غافل می‌شود؛ غافل از خویش، خدا، سرنوشت و مرگ خویش. او دیگر فراموش می‌کند که حساب و کتابی هست و او پا به دنیا گذاشته است تا خود را بسازد. از این‌رو گاهی در تعابیر حضرت حب دنیا، گاهی آرزوهای بلند و گاهی دیگر ندانستن قدر خویشتن یا خودناشناسی سبب غفلت از آخرت دانسته شده است.»


وی گفت: «پس یادمان باشد چه چیزهایی این مسئله مهم را در زندگی انسان به دست فراموشی می‌سپارد. با دقت یه این مسائل سعی کنیم سعادتمند دنیا و آخرت باشیم.»


تاجری‌پور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز و از استادان سابق گروه کامپیوتر واحد فسا به تازگی دار فانی را وداع گفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته