دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1395 - 11:09
در گفت‌وگو با آنا؛

کارشناس حقوقی فوتبال: در صورت منحل شدن نفت، ملوان لیگ برتری می‌شود/ صعود 4 تیم از لیگ آزادگان به لیگ برتر تخلف است

هوشنگ نصیرزاده گفت: نفت تهران در صورت منحل شدن از سهمیه لیگ برتری حذف می‌شود و چون این تیم در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت باید به جای این تیم یک تیم لیگ برتری که به دسته پایین‌تر سقوط کرد در لیگ برتر بماند.
کد خبر : 94676

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا مدیران شرکت نفت تصمیم بر فروش امتیاز باشگاه نفت تهران گرفته‌اند اما تاکنون موفق نشده‌اند که مشتری برای فروش این تیم پیدا کنند. البته نفتی‌ها مشتری از شهرستان دارند اما با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال قرار است نفت در تهران به کارش ادامه دهد اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در صورتی که امتیاز نفت تهران به فروش نرسد احتمال منحل شدن این باشگاه می‌رود و اگر این اتفاق بیفتد سوالی که پیش می‌آید این است تکلیف شانزدهمین تیم لیگ برتر چه می‌شود؟


هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد این مساله گفت: «طبق قانون، سه تیم مجوز صعود به لیگ برتر را دارند و مقابل آن هم سه تیم از لیگ برتر به لیگ آزادگان سقوط می‌کنند و در صورتی که این عدد به چهار برسد یک نوع تخلف محسوب می‌شود. نفت تهران در صورت منحل شدن از سهمیه لیگ برتری حذف می‌شود و چون این تیم در سطح اول فوتبال کشور حضور داشت باید به جای این تیم یک تیم لیگ برتری که به لیگ آزادگان سقوط کرد در لیگ برتر بماند.»


وی ادامه داد: «در حال حاضر صحبت‌های زیادی می‌شود که در صورت منحل شدن نفت احتمال لیگ برتری شدن فجرسپاسی شیراز یا ملوان بندر انزلی وجود دارد. در این مورد حق با تیم ملوان است و اگر نفت منحل شود ملوانی‌ها فصل بعد در لیگ برتر حاضر می‌شوند. ملوان یک تیم لیگ برتری بود که به دسته پایین‌تر سقوط کرد و چون هم رده با نفت تهران بود و به عنوان بالاترین تیم سقوط کننده مجوز حضور در لیگ برتر را برای فصل بعد کسب می‌کند و تیم‌های لیگ آزادگان نباید خودشان را دلخوش به این مساله کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته