دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهش و فناوری خبر داد

گسترش همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت برای بهبود بازیافت نفت در میدان کرنج

دکتر ابراهیم واشقانی‌فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب یکی از پروژه‌های پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب تفاهمنامه دانشگاه با وزارت نفت برای ازیاد برداشت از مخازن نفتی خبر داد.
کد خبر : 94674

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «افزایش اثربخشی تزریق گاز برای بهبود بازیافت نفت در میدان کرنج با استفاده از روش‌های فناورانه عنوان این پروژه است که قرار است در 42 ماه و در سه فاز انجام شود.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «فاز اول این پروژه 5 ماه زمان می‌برد که 12 نفر از همکاران و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت اجرای آن را عهده‌دار هستند. فاز دوم که مدت اجرای آن 7 ماه است، با مشارکت 19 نفر از همکاران دانشگاه و در فاز سوم که مدت اجرای آن 30 ماه است، 26 نفر از همکاران دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت دارند.»


واشقانی‌فراهانی خبر داد از توانمندی‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انجام این پروژه استفاده می‌شود. او افزود: «اجرای این پروژه دستاورد مهمی برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود. البته پروژه‌های دیگری نیز به وزارت نفت پیشنهاد شده که در دست بررسی است.»


او گفت: «افزایش مقیاس ناهمگنی و عملکرد بازیافت از مقیاس مغزه به میدان در مخازن آسماری و پابده و میدان کرنج با استفاده از روش‌های فناورانه پروژه پیشنهادی دیگر ما به وزارت نفت است که انتظار می‌رود تا پایان تیر از سوی وزارت نفت به تصویب برسد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته