این رویداد با استفاده از بازی رومیزی "بیز"، ساختهی خانه پیریکا، به دانشجویان فرصتی میدهد تا در محیطی شبیهسازیشده از دنیای واقعی کسب وکار، مهارتهای مدیریتی خود را به چالش بکشند.
شرکتکنندگان در این بازی، مدیریت یک شرکت را شبیهسازی کرده و با اتخاذ تصمیمات کلیدی در زمینههای مختلف همچون استخدام نیروی کار، پرداخت حقوق و افزایش محبوبیت برند، به رقابت با یکدیگر پرداختند و مهارتهای مدیریتی خود را به چالش کشیدند.
بازی "بیز"، که از معدود بازیهای ایرانی با طراحی و تولید توسط خانه پیریکا از هلدینگ چینش است، به عنوان ابزاری آموزشی، شرکتکنندگان را در نقش مدیران سازمانها قرار میدهد. در واقع، "بیز" به گونهای طراحی شده است که متغیرهای موجود در دنیای واقعی، مانند احساسات، به طور کامل در آن گنجانده شدهاند. این امر باعث میشود که تجربه یادگیری برای دانشجویان غنیتر و واقعیتر باشد.
مهدی محمدزاده، مدیرعامل هلدینگ چینش در این رقابت گفت: جام پیتاکیت فرصتی استثنایی برای دانشجویان فراهم میکند تا مهارتهای مدیریتی خود را در محیطی شبیهسازیشده و چالشبرانگیز به کار گیرند. این رویداد به آنها کمک میکند تا برای ورود به دنیای واقعی کسبوکار و چالشهای آن آماده شوند.
این بازی از معدود بازیهای ایرانی است که توسط ستاد علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری نشان «هوشا» را دریافت کرده است. این نشان به بازیهای طراحیشده از شرکتهای خلاق / دانش بنیانی مورد تایید ستاد مزبور که اثرات مثبت فرهنگی – اجتماعی برای جامعه ایجاد می کند اعطا میشود.
در پایان این رقابت فشرده، ۱۴ نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند. جوایز ارزندهای از جمله ۳۰ میلیون تومان برای نفر اول، ۲۰ میلیون تومان برای نفر دوم و ۱۰ میلیون تومان برای نفر سوم در نظر گرفته شده است. همچنین، نفرات چهارم تا چهاردهم نیز هر کدام به مبلغ ۳ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.
مهدی سرائی تبریزی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مسابقاتی، هدف از برگزاری این رویداد را تقویت مهارتهای مدیریتی و تصمیمگیری میان دانشجویان عنوان کرد.
براساس این گزارش، مسابقات در قالب شش روز و طی سه هفته برگزار میشود و هر روز بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ در مرکز اسناد علمی دکتر حبیبی (کتابخانه مرکزی) در طبقه دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ادامه داشت.