دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی دلایل افت خندوانه/ خانواده با حال در خندوانه بی حال!

مسابقه «خانواده باحال» چیز جدیدی ندارد، بهترین بخشش یعنی تعریف خاطره و اجرای استندآپ شرکت کننده ها، در بهترین حالت اگر خوب از آب دربیاید، شاید یادآور یکی از اجراهای متوسط مسابقه خنداننده برتر باشد!
کد خبر : 94598

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه خراسان در این رابطه نوشت: مدت ها بود که تلویزیون نه سریال جالبی داشت، نه برنامه خاصی که همه اعضای خانواده را جذب کند. آقایان ترجیح می دادند فوتبالشان را تماشا کنند و خانم ها هم جور دیگری. تا این که دو سال قبل خندوانه در شبکه تازه تاسیس نسیم از راه رسید و به جای آن که با اغراق در به تصویر کشیدن مشکلات مردم و جامعه بخواهد مردم را بخنداند یا مثل کمدی های 90 شبی با شلنگ تخته انداختن و شوخی با لهجه ها، لبخند روی لب مخاطب بیاورد، با اجرای ایده های خلاقانه، به همه ثابت کرد با حرف و لحن و فُرم های نو و به روز، چگونه می شود حال خوب به جامعه تزریق کرد. خندوانه فقط نمی خنداند، خندیدن و شاد بودن را یاد می داد.



رامبد جوان و نیما شعبان نژاد ستاره های فصل اول بودند و در کنار شیرین کاری های آن ها و حضور گرم مهمانان برنامه، می شد کلی نکات جالب درباره زندگی و حرفه های گوناگون یاد گرفت و در نهایت، بازی ها و سرگرمی هایی رو می کرد که می شد در دورهمی های دوستانه و خانوادگی پیاده کرد و از با هم بودن ها لذت برد. در فصل دوم، جناب خان هم از راه رسید و مسابقه کمدین برتر هیجان ویژه ای به برنامه داد.


در فصل سوم اما خندوانه با تغییرات عمیق، انگار گرمای قبل را نداشت اما هیجان مسابقه «لباهنگ» باعث شد ضعف های مجموعه کمتر به چشم بیاید، ولی این روزها روند نزولی خندوانه با مسابقه خانواده باحال سریع تر شده! فقدان همه دلایلی که درباره محبوبیت خندوانه ذکر شد را حالا می توان برای روند نزولی اش ذکر کرد؛ خندوانه می خواهد متفاوت از قبل باشد اما ایده هایی را جایگزین خلاقیت های قبلی می کند که روبه جلو نیست.


مسابقه «خانواده باحال» چیز جدیدی ندارد، بهترین بخشش یعنی تعریف خاطره و اجرای استندآپ شرکت کننده ها، در بهترین حالت اگر خوب از آب دربیاید، شاید یادآور یکی از اجراهای متوسط مسابقه خنداننده برتر باشد! اعضای خانواده آدم های معروف، بازیگر نیستند و از عهده اجرای جذاب موقعیت هایی که برنامه به عهده شان می گذارد بر نمی آیند. خیلی از همین آدم های معروف هم اگر در بُعد بازی مشکلی نداشته باشند، یا کمدین نیستند یا ایده پردازی و اجرای بداهه شان آنقدر ضعیف است که شوخی هایشان، مخاطب را که نمی خنداند هیچ، گاهی روی اعصاب هم هست.


یکی از جذابیت های این مسابقه می تواند آشنایی با خانواده درجه یک چهره ها باشد اما متاسفانه همین جنبه ماجرا هم تامین نمی شود چون خیلی از شرکت کننده ها با اعضای درجه یک خانواده شان شرکت نکرده اند و انگار برای آن که فامیل از دستشان ناراحت نشوند، مسابقه را با حضور در شهر بازی اشتباه گرفته اند و از همه اعضای خانواده دور و نزدیک و پدری و مادری یک نماینده مثلا بازیگوش و طناز همراه کرده اند تا در مسابقه شرکت کند، ولو اینکه نقش دکور داشته باشد! خلاصه خندوانه شاید در این وانفسای نبود جذابیت در تلویزیون بتواند بیننده داشته باشد اما بیننده اش که معمولا از سر ناچاری برای رسیدن به یک حال خوب، تماشای برنامه های شبکه نسیم را انتخاب کرده، الزاما راضی و خوشحال نیست. در حقیقت خندوانه در رقابت با خودش کم آورده و آنقدر در گذشته توقع مخاطب را بالا برده که دیگر با هر ایده ای راضی نمی شود. شاید رامبد باید کم کم به فکر یک شوک تازه در برنامه باشد، چون بزن و بکوب های جناب خان هم دیگر صفای گذشته را ندارد!



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب