دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1395 - 14:03

هند ۱۵۰ میلیون دلار ریل به ایران صادر می‌کند

شرکت‌های فولادسازی هندی ماه آینده در قالب بخشی از توافق دو کشور برای توسعه خطوط ریلی و زیرساخت‌های بندر چابهار، ۱۵۰ میلیون دلار ریل به ایران صادر خواهند کرد.
کد خبر : 94545

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از تسنیم، شرکت‌های فولادسازی هندی ماه آینده در قالب بخشی از توافق دو کشور برای توسعه خطوط ریلی و زیرساخت های بندر چابهار، 150 میلیون دلار ریل به ایران صادر خواهند کرد.


یک مقام ارشد هندی پس از دیدار امروز سفیر ایران با وزیر حمل و نقل هند گفت: «محموله جدید ریلی از هند به ارزش 150 میلیون دلار در ماه جولای به ایران ارسال خواهد شد.»


وی افزود: این محموله توسط شرکت های فولاد سازی هند به ایران ارسال خواهد شد.


این مقام هندی بیان کرد: غلامرضا انصاری و نیتین گادکاری در این دیدار درباره پیمان تاریخی بین دو کشور درباره بندر چابهار رایزنی کردند.


وزیر حمل و نقل هند ماه گذشته گفته بود که هند میلیاردها دلار از طریق ایجاد صنایع مختلف نظیر گداخت آلومینیوم و کارخانه های اوره در منطقه آزاد تجاری چابهار سرمایه گذاری خواهد کرد.


گادکاری تاکید کرده که فاصله بین بندر کاندلا و بندر چابهار کمتر از فاصله بین دهلی نو و بمبئی است و این پیمان هند را قادر خواهد ساخت تا به شکلی سریعتر کالاهای خود را ابتدا به ایران و از آنجا به افغانستان و روسیه صادر کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته