دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1395 - 13:45

عبدالله ویسی: چرا دروازه بان میلیاردی برای گل نخوردن باید پاداش بگیرد/ هنوز با سپاهان قرارداد نبسته ام

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: خودم مستقیم با بازیکنان صحبت می‌کنم و دلیلی نمی‌بینم نفر دومی باشد.
کد خبر : 94523

به گزارش گروه ورزشی آنا، عبدالله ویسی در مورد اینکه چرا با وجود قهرمانی استقلال خوزستان در این تیم نماند و به سپاهان رفت،‌گفت: «دو ماه پیش از آنکه لیگ به پایان برسد با مسئولان باشگاه صحبت کرده و از مسئولان باشگاه خوزستان خواستم وضعیت سال آینده را مشخص کنند. به آنها گفتم سه چهار پیشنهاد دارم که آنها به من اعلام کردند هر جا راحت هستی و راه پیشرفتت هموار است همان جا برو. من گفتم دوست دارم بمانم چون در آن زمان تقریبا تکلیف آسیایی شدن تیم مشخص شده بود.»


وی افزود: «پس از قهرمانی تیم با مسئولان باشگاه استقلال خوزستان جلسه گذاشتم و آنها گفتند هرجا دوست داری برو و وقتی دیدم جلسات ما نتیجه‌ای ندارد تصمیم گرفتم به سپاهان بروم چون این تیم وضعیت خوبی نداشت و از آنجایی که سپاهانی هستم و نسبت به این تیم عرق دارم، تصمیم گرفتم به سپاهان بیایم تا به آن کمک کنم.»


سرمربی سپاهان در خصوص اینکه آیا به خاطر دادن روحیه به حسام فتاحی بازیکن پیشین این تیم که دچار سرطان شده موهایش را تراشیده، اظهار داشت: «من موهایم را قبلا زده بودم اما به خاطر حسام اعضای کادر فنی ما نیز موهایشان را تراشیدند. از حسام خواستیم در کنار تیم باشد و امیدوارم با این کارها از نظر روحی و روانی به او کمک کنیم.»


ویسی در پاسخ به این پرسش که قراردادهایی که در باشگاه سپاهان بسته می‌شود با باشگاه استقلال خوزستان چه تفاوتی دارد، تأکید کرد: «قراردادها در باشگاه سپاهان و استقلال خوزستان فاصله زیادی دارد البته من هنوز با سپاهان قرارداد نبسته و بحث مالی را نیز هنوز مطرح نکرده‌ام. پس از آنکه تصمیم گرفتم به سپاهان بروم برای پیگیری امور کارهای این تیم حدود یک ماه است که حتی خانه نرفته و به دنبال کارهای تیم هستم. امیدوارم برای سپاهان مثمرثمر باشم.»


وی در مورد اینکه آیا شما میزان هزینه‌ها و قراردادهای باشگاه سپاهان را از 30 میلیارد به 15 میلیارد تومان کاهش داده‌اید، گفت: «تیم ما هم از نظر مالی و هم از نظر سنی بسیار تعدیل شده است. من به باشگاه گفتم مذاکره با بازیکنانی که بالای 900 میلیون تومان قرارداد دارند از نظر من قابل احترام است اما خودتان با آنها صحبت کنید و ببینید چه نتیجه‌ای می‌گیرید. سقف قراردادهای بازیکنان ما زیر 700 میلیون تومان است و رقم قرارداد بازیکنان خارجی نیز 100 میلیون بالا یا پایین‌تر از این رقم است.»


سرمربی سپاهان ادامه داد: «من با اکثر بازیکنان خودم صحبت کردم. ایجنت‌ها و مدیر برنامه‌ها برایم قابل احترام هستند اما به گوشم رسیده که یک دلال در فدراسیون فوتبال گفته چرا هیچ بازیکنی از هیچ مدیربرنامه یا هیچ ایجنتی در تیم استقلال خوزستان وجود ندارد و چه دلیلی دارد که خود ویسی با بازیکنان قرارداد می‌بندد شاید خود او ... من اکثر بازیکنان استقلال خوزستان را از لیگ یک و دو به این تیم آوردم چنین بازیکنانی چه مدیربرنامه‌ای دارند؟ آنها می‌گویند چرا ویسی در خانه قرارداد بسته است؟ کولیبالی قصد داشت به مسافرت برود چه اشکالی دارد که بازیکن در خانه‌ام قرارداد ببندم؟ من می‌توانم مثل خیلی از مربیان به باشگاه لیست داده و به سفر رفته و استراحت کنم اما دوست دارم خودم رو راست و صادقانه با بازیکنان صحبت کنم.»


ویسی افزود: «در مذاکره با بازیکنان سپاهان برخی مدیربرنامه‌ها حضور داشته که آنها نیز به خانه من آمدند. اگر مدیربرنامه‌ای منصف کار کند ما مخلص او نیز هستیم. برای من قابل هضم نیست که چرا دروازه‌بانی که یک میلیارد تومان قرارداد می‌بندد باید آپشنی در قراردادش باشد که اگر گل نخورد در یک بازی 10 میلیون تومان پاداش بگیرد، مگر با او قرارداد یک میلیارد تومانی بسته‌ایم که گل بخورد؛ یا مثال دیگر مهاجم قرارداد 700 میلیونی بسته و پاداش می‌خواهد و برای هر پاس گل و گلی که می‌زند پاداش می‌خواهد. مگر قرار است به مهاجم 700 میلیون تومان پول داده شود که گل نزند. فکر می‌کنم آپشن‌هایی که برخی از مدیران باشگاه‌ها و مدیربرنامه‌ها استفاده می‌کنند به فوتبال ما ضربه زده و برای آن ضرر دارد.»


وی در مورد قرار گرفتن نام چند بازیکنان در لیست مازاد باشگاه سپاهان توضیح داد: «قبل از هر چیز باید بگویم که من لیست مازاد نداشتم بلکه یکسری بازیکنان مبلغ قراردادشان بالا بود و به این خاطر آنها را در اختیار باشگاه قرار دادم. من برای تعدیل قرارداد بازیکنان به باشگاه سپاهان آمدم. به طور مثال بازیکنی مثل محمدرضا خلعتبری که خودش اعلام کرد نمی‌ماند آن هم قبل از آنکه من بیایم. هر مربی دوست دارد با خلعتبری کار کند اما طبیعی است او با قرارداد بالایی که داشت حاضر نمی‌شد با 600-700 میلیون تومان در سپاهان بماند. ضمن اینکه مبلغ قرارداد پادوانی و شیمبا بسیار بالا بود و واقعا انصاف نیست که چنین قراردادهایی در فوتبال ما با بازیکنان خارجی بسته شود. من بازیکنانی از برزیل آورده‌ام که رقم قراردادشان خیلی کمتر از این دو برزیلی بود.»


ویسی ادامه داد: «بعضی بازیکنان سپاهان فصل پیش قراردادشان خیلی بالا بود و دلیل اصلی اینکه امسال در تیم ما نیستند همین مسئله است. به طور نمونه رحمان احمدی و شهاب گردان هردو قراردادشان بالا و یک اندازه بود اما من ترجیح دادم یک دروازه بان از برزیل به عنوان دروازه‌بان اول به تیمم بیاورم و دروازه بان دومم را با رقمی بسیار کم در حد 150 میلیون تومان انتخاب کردم. نیاز نبود دو دروازه بان یک سطح داشته باشم و به اندازه هم به آنها دستمزد بدهم.»


وی درباره محرم نویدکیا گفت: «در مورد محرم از نظر فنی صحبتی ندارم چرا که او بازیکن بسیار شایسته‌ای است اما به خاطر اختلافاتی که او با پیشکسوتان و برخی افراد از قبل داشت، مشکلاتی به وجود آمد. صحبت‌هایی که محرم علیه آنها انجام داد، شرایطی را بوجود آورد که بین او تیم فاصله انداخت و به همین دلیل در این ماجرا باید منتظر گذر زمان باشیم.»


سرمربی سپاهان با اشاره به وضعیت رسول نویدکیا در تیم و اینکه آیا او قرار است او کاپیتان تیمش باشد عنوان کرد: «هنوز کاپیتان تیم من مشخص نیست. ما براساس نوع بازی و تفکرات بازیکنانمان کاپیتان را انتخاب می‌کنیم. رسول نویدکیا بازیکن بسیار قابل احترامی برای من است و آنقدر با شخصیت و کم حرف است که بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم با ما قهر است! محرم نیز پسر خوبی است و من تصمیم دارم در مورد او با یکسری بازیکنان قدیمی سپاهان مشورت کنم و در نهایت تصمیمی به نفع سپاهان بگیریم.»


ویسی در واکنش به این سوال که آیا تیمش با نداشتن ستاره می‌تواند قهرمان شود، یادآور شد: «فصل پیش سپاهان کلی ستاره داشت اما چه مقامی کسب کرد؟ اعتقاد من این است که تیم باید ستاره باشد. بازیکنان باید با قلبشان فوتبال بازی کنند و اتحاد و یکدلی در تیم حرف اول را بزند. این جوانانی که ما در اختیار داریم در آینده حتماً ستاره خواهند شد. مگر محرم نویدکیا ستاره بود که به سپاهان آمد؟ او هم جوانی بود که در این تیم ستاره شد. بازیکن جوان ما اگر فریب آدم‌هایی که می‌خواهند سپاهان را خراب کنند، نخورند می‌توانند قهرمان لیگ شوند.»


سرمربی سپاهان درباره اینکه تیمش می‌تواند قهرمان لیگ شود یا خیر، خاطرنشان کرد: «ما دو هدف در سپاهان داریم اول جوانگرایی و تعدیل قرارداد بازیکنان بود که در فصل نقل و انتقالات به آن رسیدیم و بحث دوم برمی‌گردد به اینکه ما بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته و در پایان بتوانیم سهمیه آسیایی بگیریم. قول می‌دهم هواداران سپاهان نه تنها از تیم راضی باشند بلکه از نتایجی که کسب می‌کنیم نیز خوشحال شوند.»


ویسی درباره سقف آرزوهای مربیگری خود گفت: «مربیگری در سپاهان یکی از آرزوهای من بود از این جهت که سالها در این تیم با عشق و علاقه بازی کردم. بعضی مواقع آدم در شرایط پرواز قرار می‌گیرد اما من پرواز را خودم شروع کردم از آن روزی که درسن 31 سالگی وقتی بازیکنانی چون حسین کعبی را رقیب خود دیدم از فوتبال خداحافظی کردم تا جای خود را به جوانان بدهم، در کلاس‌های مربیگری شرکت و پله های ترقی را یکی یکی طی کردم تا اینکه فصل پیش با یک تیم جوان قهرمان لیگ شدم. از جایگاهی که در آن قرار گرفتم راضی‌ام و در آینده هرچه پیش بیاید به پروازم ادامه خواهم داد.»


وی با اشاره به آخرین وضعیت شجاع خلیل‌زاده و علی کریمی در سپاهان گفت: «وقتی بازیکنان می‌خواهند برای پیشرفت فوتبالشان تصمیم بگیرند کاری به باشگاه قبلی خود ندارند اما اگر زمانی مربی و باشگاه مخالف جدایی او باشند متهم می‌شوند به خیانت کردن و اینجور مسائل. بندی که در قرارداد کریمی وجود داشت اجازه جدایی این بازیکن را می‌دهد و او از ما جمع می‌شود. در مورد خلیل زاده نیز باید بگویم او 20 روز از زمان سربازی‌اش باقیمانده اما ما با این حال از مدیران تراکتورسازی اجازه گرفتیم تا این بازیکنان بتواند در تمرینات تیم ما شرکت کند و بابت این موضوع از تبریزی‌ها ممنون هستیم. خلیل‌زاده با تمام توان در تمرینات ما شرکت می‌کند.»


سرمربی سپاهان در مورد سفرش به فرانسه اظهار داشت: «قرار بود همراه با تیم جوانان راهی آلمان شوم و از امیرحسین پیروانی ممنون هستم که مقدمات این سفر را فراهم کرد اما فرصت این کار را نخواهم داشت ضمن اینکه به خاطر همین فرصت کم مجبورم سفرم به فرانسه را بسیار کوتاه کرده و فقط یک بازی از رقابت‌های یورو را تماشا کنم. با توجه به اینکه بازی ایتالیا را دوست دارم و این تیم سه دفاعه بازی می‌کند احتمالاً برای تماشای بازی ایتالیا راهی فرانسه خواهم شد.»


ویسی با تمجید از رقابت‌های یورو تأکید کرد: «این مسابقات به نوعی جام جهانی کوچک است هرچند که هنوز به مرحله جذاب و حساس نرسیده است. مطمئناً یورو مثل جام جهانی است و فقط برزیل و آرژانتین را کم دارد.»


وی در ادامه به رابطه خوبش با کارلوس کی‌روش اشاره کرد و گفت: «کی‌روش را مربی بسیار با شخصیت و حرفه‌ای می‌دانم و رابطه‌ام با او خیلی خوب است. من چیزهای زیادی از کی‌روش یاد گرفتم و امیدوارم در آینده نیز بازهم از او چیزهای جدید یادبگیرم. کی‌روش به من گفت اگر لازم باشد برای کمک به من حتی به اصفهان نیز خواهد آمد و من بابت این موضوع از او تشکر کردم.»


سرمربی سپاهان در مورد حضورش در تمرینات تیم‌های مختلف، تصریح کرد: «به نظر من کار خوبی است که مربیان ما برای آموزش برسر تمرین تیم‌های بزرگ حضور پیدا کرده و کنار این تیم‌ها چیزهای زیادی یاد بگیرند چون این موضوع به نفع فوتبال ما است.»


ویسی درباره سخت‌ترین بازی که فصل گذشته با تیمش در لیگ داشت، گفت: «سخت‌ترین بازی که داشتم مقابل سیاه جامگان بود چون آنها در حال سقوط بوده و نیاز به سه امتیاز بازی داشتند ضمن اینکه آنها از یک مربی بزرگ و فنی به نام فرهاد کاظمی برخوردار بودند. ما نیزباید بازی را می‌بردیم، ترسیده بودم، استرس زیادی داشتم و تا صبح بیدار بودم اما در نهایت بازی را بردیم. برای بازی با سیاه جامگان زجر زیادی کشیدم.»


وی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در فصلی که گذشت استقلال خوزستان نوسانی نداشت بچه‌های ما همه شاداب بودند و به همین دلیل استرس زیادی به ما وارد نمی‌شد.»


سرمربی سپاهان در مورد اینکه کدام تیم بهترین نقل و انتقالات را داشت است، گفت: «به اعتقاد من سپاهان بهترین عملکرد را داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته