دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1395 - 10:47

امام جمعه موقت یزد: شهید صدوقی نه با استدلال بلکه با اخلاق خود مردم را به مسجد کشاند

امام جمعه موقت یزد گفت: یکی از فاجعه‌های امروز جامعه دینی ما این است که هرکسی عهده‌دار تبلیغ دین شده است.
کد خبر : 94459

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد حسن معزالدینی امام جمعه موقت یزد شب گذشته در مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی در روزنامه اطلاعات اظهار کرد: برای نگهداشت دین مهم این است که عنصر زمان لحاظ شود. چون قطعا نماد دین و دینداری در همه زمان‌ها یکسان نیست و شدت و ضعف دارد.


نوه شهید صدوقی در این مراسم ادامه داد: باید بپذیریم که نمادهای دینداری در زمان‌های مختلف متفاوت است و اگر نتوانیم دین را بر اساس آنچه که مقتصضایت زمان است ارائه دهیم، دین خود آفت و آسیب می‌شود.


وی تأکید کرد: ماهیت اخلاقی و آرام پیامبر اکرم(ص) موجب پیشرفت سریع دین شد. به عبارت دیگر اخلاق خیلی بیشتر از استدلال باعث گسترش دین شده است.


امام جمعه موقت یزد گفت: یکی از مسائلی که باعث موفقیت عالمان دینی شده، روحیه جمعی، ملایمت و مدارای آنان بوده است که باعث شده همه نزد آنان اندیشه خود را مطرح کنند.


معزالدینی تصریح کرد: شهید آیت‌الله صدوقی با استدلال و بحث، مردم را به مسجد نکشاندند بلکه با روش و منش اخلاقی خود و همچین دلسوزی برای مردم، آنان را به سمت و سوی صحیح کشاندند. اخلاق این عزیز عامل اصلی تشویق مردم بود.


وی به نقل از شهید مطهری اضافه کرد: نباید از تبلیغات سوء از دین، ترسید. اتفاقا تبلیغات علیه دین، دین را بارور می‌کند. آنچه که باید امروز از آن ترسید این است که فراوان به سوء تبلیغ دین مبتلا هستیم.


نوه شهید صدوقی گفت: همیشه این سوء تبلیغات وجود داشته است. اینکه ندانیم با چه ادبیاتی دین را عرضه کنیم و دین به وسیله یاران خود به عنوان یک مزاحم عرضه شود.


وی ادامه داد: سوء تبلیغ، در ماهیت انقلاب ایجاد می‌کند و مراحم را تبدیل به مزاحم می‌کند.


معزالدینی در پایان سخنان خود از چاپ کتابی از شهید صدوقی خبر داد که شامل شنود مکالمات تلفنی این شهید در زمان انقلاب می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته