دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1395 - 10:14

درخواست 50 دیپلمات آمریکایی برای حمله به دولت بشار اسد

حدود 50 دیپلمات آمریکایی وزارت امور خارجه این کشور یادداشتی داخلی را امضا کرده اند که در آن ضمن انتقاد از سیاست دولت واشنگتن نسبت به سوریه، خواسته اند تا با حمله به دولت بشار اسد، باعث خاتمه حکومت وی شوند.
کد خبر : 94440

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، در این سند که به امضای 51 تن از مقام‌های ارشد و میان رتبه وزارت امور خارجه آمریکا رسیده است، از دولت واشنگتن خواسته شده که علیه دولت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه و ارتش این کشور حملات هدفمند به عمل آورد تا از این طریق، جنگ داخلی در این کشور متوقف شود.


در این یادداشت که برای نخستین بار نشریه وال استریت ژورنال از آن پرده برداشت، امضاکنندگان خواستار حملات نظامی هدفمند علیه دولت دمشق شده‌اند.


یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت: کاخ سفید همچنان با مداخله نظامی بیشتر آمریکا در مناقشه سوریه مخالف است.


این مقام آمریکایی اضافه کرد: «به نظر می‌رسد امضای چنین یادداشتی سیاست‌های اوباما را در قبال دولت بشار اسد تغییر چندانی ندهد.»


یک منبع دیگر آمریکایی به رویترز گفته است که دیپلمات‌های امضا کننده این نامه دیپلمات‌هایی است که سال‌ها در موضوع سوریه فعالیت می‌کنند و اعتقاد دارند سیاست کنونی امریکا نسبت به سوریه غیرموثر است.


این منبع گفته است که در تمامی چهار سال اخیر، این دیپلمات‌ها اعتقاد داشته و مکررا اعلام کرده‌اند که برای فشار به دولت سوریه، نیاز است تا حملاتی علیه مواضع این دولت انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب