دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1395 - 15:24

معاون درمان وزیر بهداشت: پرداخت‌ها قانونی است

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: پرداخت‌ها به پزشکان به ازای کار یا کارانه است که آن هم قانونی است.
کد خبر : 94409

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، محمد آقاجانی در نشست خبری گفت: بحث‌های مطرح شده در رسانه‌ها با مباحث ستادی باید متفاوت باشد چرا که بین پزشکانی که در مراکز درمانی و ستاد وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند باید تفاوت قائل شد. آنچه تفاوت می‌کند در حقوق پرسنل است چون علاوه بر حقوق کارانه هم می‌گیرند.


وی ادامه داد: معیار باید قانون باشد اینکه در بحثی مطرح شود که پرداخت به یک پزشک قانونی یا غیر قانونی است این شبهه ایجاد می‌شود باید معیار قانون باشد چه کم چه زیاد. پرداخت‌ها هم قانونی است چه کم و چه زیاد. پرداخت‌ها به ازای کار یا کارانه است که آن هم قانونی است.


معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در هر شغلی موارد استثنایی وجود دارد این در مورد وکلا، مهندسان و بسیاری از صنوف مهم جامعه مطرح است آیا در این صنوف افراد استثنایی نداریم که پرداخـ‌ت‌های بالا داشته باشند. در مورد پزشکان هم اینگونه است ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد که این با قاطبه پزشکان متفاوت است.


آقاجانی گفت:‌ از استادان مشهور، متخصص و فوق‌ تخصص‌هایی که مورد وثوق جامعه هستند و بیماران از سراسر استان و کشور به دلیل شهرت و جایگاه‌شان به آنها مراجعه می‌کنند خوب درآمدشان بیشتر می‌شود این حق بیمار است که پزشکش را انتخاب کند و ما نمی‌توانیم او را مجبور کنیم که برود یا نرود.


وی افزود: در مناطق محروم هم پرداخت پزشک بیشتر است استان‌هایی داریم که فقط در یک رشته یک متخصص دارند. در یک شهر 100 هزار نفر یک متخصص زن پاسخگو است که ما هم به اجبار فرستادیم و می‌خواهیم تا 3 برابر ظرفیت کار کند.


آقاجانی ادامه داد: پزشکانی که مقیم نیستند هم برای پوشش شبانه‌روزی بیماران بیشتر خدمات می‌دهند که جزو تکلیف آنها نیست در نتیجه خارج از تکالیف قانونی دریافتی‌هایی دارند.


معاون درمان وزیر بهداشت گفت: گاهی صندوق مشترک وجود دارد در برخی بخش‌های تخصصی که رئیس بخش تخصص مسئول می‌شود و کارکرد پزشکان به حساب رئیس ریخته می‌شود و با رضایت آنها توزیع می‌شود ما آن را قانون نکرده‌ایم اما برای فرصت‌های مطالعاتی و پرداخت هزینه‌ها خودشان این تصمیم را گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب