هوش مصنوعی سرعت ارتباطات و گردش اطلاعات را دوچندان کرده است
به گزارش خبرگزاری آنا، حسین صادقی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در جلسه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی که در محل سالن جلسات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: هوش مصنوعی سرعت ارتباطات و گردش اطلاعات را دوچندان کرده است و مدیران روابط عمومی بدون تجهیز خود به هوش مصنوعی و فناوریهای نو پدید امکان مواجه بهنگام با مسایل را نخواهند داشت.
صادقی با اشاره به نقش ویژه روابط عمومیها در برقراری ارتباط با مخاطبان سازمان و دستگاهها اذعان داشت: سرعت گسترش تکنولوژیهای نوپدید به قدری سریع شده است که اگر همکاران ما در حوزه روابط عمومی خود را برای استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی تجهیز نکنند، هیچ گاه نخواهند توانست سطح کمی و کیفی کارکردهای روابط عمومی را ارتقا دهند.
وی بهره مندی از هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات را موجب تسریع ارائه خدمات با کیفیت به مخاطبان دانست و افزود: روابط عمومی هوشمند موجب برقراری ارتباط دوسویه و گسترده با مخاطبان شده و ما را در دستیابی به اطلاعات و مواجهه با شرایط حاکم، آمادهتر خواهد کرد؛ لذا با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و گسترش علوم و فناوریهای نوپدید و سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات، اگر خود را به دانش روز تجهیز نکنیم باید عرصه رسانه را واگذار کنیم.
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بخواهیم با روشهای سنتی و قدیمی در حوزه روابط عمومی فعالیت کنیم محال است بتوانیم این قطار را به روی ریل اصلی خود برگردانیم و قطعاً با توقف روبرو خواهیم شد.
وی با اشاره به سرعت رشد سواد رسانهای و سواد هوش مصنوعی در میان دانش آموزان گفت: امروزه فرزندان ما بسیار سریعتر از ما با دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی آشنا شده اند و اگر ما به مراتب قویتر از این نسل حرکت نکنیم، به هیچ وجه نخواهیم توانست خودمان را برای حل مسایل آنان مهیا کنیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بهره مندی از هوش مصنوعی را موجب کارآمدی بیشتر این حوزه خواند و افزود: سرعت گردش اطلاعات امروز را نمیتوان با سرعت انعکاس اخبار در گذشته مقایسه کرد؛ دنیایی که علم به روی ما گشوده است، دنیای عجیبی است؛ امروزه در مواجه با مسایل نیازمند سرعت، دقت، کنش و واکنش بسیار دقیق و بهنگام هستیم و کوچکترین تعلل در این مسیر، ما را با بحران روبرو خواهد کرد و به ناچار باید روابط عمومی را به سمت بهره گیری از هوش مصنوعی ببریم.
وی در پایان از صاحب نظران حوزه هوش مصنوعی درخواست کرد تا به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، ضرورت استفاده از این تکنولوژی را برای دانش آموزان و معلمان بازگو کرده و برای تبیین ضرورتهای استفاده از هوش مصنوعی، از ظرفیتهای موجود مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی استفاده کنند.
انتهای پیام/