دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض مردمی استاندار توکیو را مجبور به استعفا کرد

«یوایچی ماسوزو» استاندار توکیو پس از چند هفته اعتراض و انتقادهای گسترده مردمی به دلیل سوء استفاده از اموال عمومی و هزینه برای کالاهای تجملی، در نهایت از مقامش استعفا کرد.
کد خبر : 94376

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، او با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت که استعفای خود را تسلیم رئیس پارلمان کرده است.
استاندار 67 ساله توکیو در روزهای اخیر به دلیل هزینه کردن نامتعارف برای خرید کالاهای تجملی و لوکس به شدت مورد انتقاد مردم و رسانه ها قرار داشت.
در همین حال رئیس پارلمان ژاپن اعلام کرده که استعفای این مقام ژاپنی را پذیرفته است و او رسما از بیست و یکم ژوئن (اول تیر ماه سالجاری) از مقامش برکنار می شود.
در نشست پارلمانی که به همین منظور برگزار شده بود پس از دریافت استعفا، رای گیری صورت گرفت و به «ماسوزو» رای عدم اعتماد داده شد.
تارنمای «ژاپن تودی» با انتشار این خبر خاطرنشان کرد که استعفای وی پذیرفته شده و مراتب به شخص استاندار ابلاغ شده است.


بنا بر این گزارش با برکناری این مقام ارشد توکیو، جانشین وی احتمالا در ماه آینده میلادی انتخاب خواهد شد.
این خبر در شرایطی مطرح می شود که توکیو میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 است اما مسئولان ژاپنی می گویند که کناره گیری وی تاثیری در مدیریت بر بازی ها ندارد.
«ماسوزو» مدت ها بود که از سوی رسانه ها و مردم به دلیل خرید آثار هنری و سفرهای تجملاتی و استفاده از هزینه های عمومی برای مصارف شخصی تحت فشار و انتقاد بود.
گزارش های روزمره در باره هزینه های دولتی برای مصارف شخصی توسط استاندار نهایتا باعث شد تا اعتماد عمومی و پارلمانی از او سلب شده و از مقامش کناره گیری کند.


بر اساس این گزارش ها او حتی در سفرهایی که به صورت شخصی می رفته هزینه هتل های گران قیمت را از صندوق عمومی و دولتی پرداخت می کرده است.
رئیسان همه احزاب مهم سیاسی ژاپن از جمله شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از حزب حاکم لیبرال دمکرات نیز با برکناری استاندار موافقت کرده اند.
توکیو با داشتن 13 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در سراسر ژاپن دارنده عنوان پرجمعیت ترین ماهیت دولتی محسوب می شود.
«ماسوزو» باید تا سال 2018 میلادی به کار خود ادامه می داد اما پس از برکناری و استعفای وی استاندار جدید برای یک دوره چهار ساله تا زمان برگزاری بازیهای المپیک زمام امور پایتخت را در اختیار خواهد داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: استعفا توکیو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته